Tut tut . van de week zijn hier de Jehova aan de deur geweest en ik stelde die vraag . Alleen om eens te kijken wat hun er van denken . Ik had een praatje en hun ook . tot dat we op de hel waren met het praatje , En omdat hier wel eens meer ter praten is geweest , vroeg ik zo : bestaat de hel eigenlijk . Weet je wat hun zeiden? ja die bestaat. Jij bent dacht ik Jehova . nou wat denk je nu dan ……….
En verders zie hier:
Bestaat de Hel - Wat Zegt het Oude Testament?
Bestaat de Hel? Een correct Bijbels wereldbeeld bevat ook een geloof in een werkelijke, eeuwige, en fysieke hel. Wat geloof jij?
Het is interessant om te ontdekken dat er meer Bijbelverzen gewijd zijn aan de Hel dan aan de Hemel. Hier zijn een paar verzen uit het Oude Testament die over de Hel gaan. Daniël 12:2 verklaart: “Velen van hen die slapen in de aarde, in het stof, zullen ontwaken, sommigen om eeuwig te leven, anderen om voor eeuwig te worden veracht en verafschuwd.” De Hel wordt hier als eeuwig beschreven. Jesaja 66:24 verklaart: “Bij het verlaten van de stad zien ze de lijken van hen die tegen mij in opstand kwamen: de worm die aan hen knaagt zal niet sterven, en het vuur waarin ze branden zal niet doven; ze worden verafschuwd door alles wat leeft.” In dit geschrift wordt de hel beschreven als een plaats waar het vuur niet zal worden gedoofd. Deuteronomium 32:22 schildert de hel af als een plaats waar God zijn toorn zal uitgieten, "Als het vuur van mijn toorn is ontstoken zal het branden tot in het diepste dodenrijk; het zal de aarde verschroeien en alles wat daar groeit, het zal de grondvesten van de bergen verteren.“ Psalmen 55:16 illustreert de hel als het rijk van de zondaars: ”Laat de dood hen onverhoeds treffen, laat hen levend neerdalen in het dodenrijk, want bij hen huist het kwaad, het heerst in hun hart."