Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Jezus is gekomen om ons waarvan te redden?

• Frederik D

Van de komende Gods toorn over vrouwen in het ambt, over werken op zondag en over stemmen op de CU.

• Frederik D

Maak je link aanklikbaar. Is dat nou zo moeilijk?

• samuel

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Van de komende Gods toorn over vrouwen in het

> ambt, over werken op zondag en over stemmen op de

> CU.

Nu lees ik alweer wat over de zondag. Wat is er met zondag? En waar staat dat in de Bijbel?

• Otis

Je kunt toch lezen? Uit GENADE, door het geloof! Daar hoeven we niets voor te doen, HIJ heeft voor ons geleden!

• AlouetteX

Els Schreef:

——————————————————-

> Je kunt toch lezen? Uit GENADE, door het geloof!

> Daar hoeven we niets voor te doen, HIJ heeft voor

> ons geleden!

Nou ja, je moet toch nog wel net doen alsof je gelooft?

En af en toe bidden en nu en dan eens naar de kerk?

• LeSage

Waar het in mijn antwoord om draait, is de definiering van leven / eeuwig leven.

Ik beschouw menselijk leven als een vorm van bewust bestaan.

Eeuwig leven is dus een vorm van eeuwig bewust voortbestaan. Ik gaf daarbij ook aan dat de definitie van (eeuwig) leven als ‘kennen van God’ dan gewoon niet relevant is.

• Johanan

theo,de hel bestaat niet….en dat weet jij heel goed.

Een verzinsel van de RK.

Johanan.

• samuel

Johanan Schreef:

——————————————————-

> theo,de hel bestaat niet….en dat weet jij heel

> goed.

> Een verzinsel van de RK.

>

> Johanan.

De NBG 51 wat dus geen RK Bijbel is geeft wel degelijk de hel aan als bestaand, zelfs Jezus spreekt over de hel.

1.

Mat 5,29

Indien dan uw rechteroog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit en werp het van u, want het is beter voor u, dat één uwer leden verloren ga en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde.

2.

Mat 10,28

En weest niet bevreesd voor hen, die wèl het lichaam doden, maar de ziel niet kunnen doden; weest veeleer bevreesd voor Hem, die beide, ziel en lichaam, kan verderven in de hel.

3.

Mat 23,15

Wee u, schriftgeleerden en Farizeeën, gij huichelaars, want gij trekt zee en land rond, om één bekeerling te maken, en wanneer hij het wordt, maakt gij van hem een kind der hel, tweemaal zo erg als gij het zelf zijt.

4.

Mat 23,33

Slangen, adderengebroed, hoe zult gij ontkomen aan het oordeel der hel?

5.

Mar 9,3

en zijn klederen werden schitterend, hel wit, zoals geen voller op aarde ze kan maken.

6.

Mar 9,45

En indien uw voet u tot zonde zou verleiden, houw hem af. Het is beter, dat gij kreupel ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee voeten in de hel geworpen wordt,

7.

Mar 9,47

En indien uw oog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit. Het is beter, dat gij met één oog het Koninkrijk Gods binnengaat, dan dat gij met twee ogen in de hel geworpen wordt,

8.

Luc 12,5

Ik zal u tonen, wie gij vrezen moet. Vreest Hem, die, nadat Hij gedood heeft, macht heeft om in de hel te werpen. Voorwaar, Ik zeg u, vreest Hem!

9.

Jak 3,6

Ook de tong is een vuur, zij is de wereld der ongerechtigheid; de tong neemt haar plaats in onder onze leden, als iets, dat het gehele lichaam bezoedelt en het rad der geboorte in vlam zet, terwijl zij zelf in vlam gezet wordt door de hel.

Denk je niet dat de Bijbel voor zich zelf spreekt, en jij voor je zelf Johanan?

En wellicht kan je ook tonen wat er in de NWV de aangepaste Bijbel van je geloofsgroep staat?

• Frans

Er is wel degelijk sprake van de hel, alleen moet er eens duidelijk gedefinieerd worden wat ‘de hel’ is, wat er mee bedoeld wordt. Daar liggen vooral de verschillen in opvattingen.

• samuel

Frans Schreef:

——————————————————-

> Er is wel degelijk sprake van de hel, alleen moet

> er eens duidelijk gedefinieerd worden wat ‘de hel’

> is, wat er mee bedoeld wordt. Daar liggen vooral

> de verschillen in opvattingen.

Ja Frans, ik zou zeggen waag eens een poging om de juiste definitie te geven wat er met de hel bedoeld wordt?

Wellicht kunnen we daar gezamenlijk en Bijbels onderbouwd uitkomen.