Je lijkt wel Theo.
Maar Jezus had het slechts over de eerste steen. Niet over de tweede.
Wie hout op zondag sprokkelt of anderszins werkt, moet worden gestenigd. Hoeveel zondagwerkers heb jij gestenigd? Nul? Nepbijbelgetrouwe christen.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlFrederik D Schreef:
——————————————————-
> Je lijkt wel Theo.
?
>
> Maar Jezus had het slechts over de eerste steen.
> Niet over de tweede.
Als er geen eerste steen gegooid kan worden dan de tweede ook niet natuurlijk.
>
> Wie hout op zondag sprokkelt of anderszins werkt,
> moet worden gestenigd.
En wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
> Hoeveel zondagwerkers heb
> jij gestenigd? Nul? Nepbijbelgetrouwe christen.
Uit mezelf ben ik niet zonder zonde en in Christus ben ik vergevingsgezind. Die praatjes van je vergeef ik ook, je weet niet beter. En ik ben ook nog steeds geen Jood.
Goed, dan lees ik het nog een keer.
Johannes 3:36
Wie in de Zoon gelooft heeft eeuwig leven, wie de Zoon niet wil gehoorzamen zal dat leven niet kennen; integendeel, Gods toorn blijft op hem rusten.
Redden van Gods toorn of zoiets?
Waarom zou een god toornig zijn?
Dus: niks van aantrekken, zou ik denken.
‘Het Evangelie’
Het woord ‘Evangelie’ betekent ‘het goede nieuws’ of ‘de blijde boodschap’. Deze ‘blijde boodschap’ houdt in dat Jezus Christus stierf voor zondaars en hun zonden in Zijn Eigen lichaam aan het kruis droeg, begraven is en is opgestaan uit de doden (1 Kor. 15 : 1 – 5; 1 Petr. 2 : 24). Dat is ‘het Evangelie’. Simon Petrus zegt in Handelingen 15 : 11 dat zowel Joden als heidenen behouden worden door GENADE plus niets! Het eeuwige leven is “een genadegift” (Rom. 6 : 23), een cadeau van God aan u! Het is een cadeau, ‘goede werken’ hebben niets van doen met uw redding (Tit. 3 : 5, Rom. 4 : 5 en Ef. 2 : 8 – 9). Uit genade … door het geloof.
Hoe wordt iemand dan behouden?
God had alles goed geschapen (Gen. 1). Maar de mens had wel een vrije wil. Na de schepping kwam er een moment dat de mens niet naar God wilde luisteren, maar hij luisterde naar de vijand van God, de slang, de duivel. De mens viel voor de verleiding om “te worden als God” (Gen. 3 : 5). Dit wordt wel de zondeval genoemd. Wanneer de mens van de boom der kennis des goeds en des kwaads zou eten, zou de mens sterven. Dat had God gezegd (Gen. 2 : 17). Dit hield niet alleen in dat de mens uiteindelijk lichamelijk zou sterven, nee, op het moment van de zondeval stierf de mens geestelijk! Dit weten we onder andere omdat het Nieuwe Testament de mens oproept om wederom geboren te worden, met andere woorden: de mens moet opnieuw geboren worden, alleen dan geestelijk (Joh. 3 : 6). Maar hoe wordt die mens dan geestelijk geboren? De Bijbel laat zien dat wij allemaal in de zonde van Adam zullen sterven. Wij zijn immers allemaal afstammelingen van hem en bezitten die zondige natuur die tegen God opstaat (Rom. 5 : 12 – 21).
bron: bijbelgeloof
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?