Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bijbelgetrouw- bijbelstudie.

• Frans

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Lees het nog maar eens na, het ging echt om dingen die jij zei die niet kloppen. Als kritiek op jou negatief overkomt ligt dat toch echt aan jezelf.

Gastarbeiders zijn naar hier gehaald om te werken, die ondervonden dat het hier veel beter was dan bij hun, deze ervaringen werden doorverteld onder hun familie, toen er dus oorlog kwam wisten vluchtelingen waar ze naar toe konden om onder betere en veilige omstandigheden verder te leven. Hiervan is niets wat niet klopt. Dus kritiek is zinloos.

> Als jij zegt dat je dat niet was dan neem ik dat maar aan. Die benamingen vergeef ik je en Nicole ook.

Als je mensen vals beschuldigd is mijn en Nicole's reactie dat jij liegt terecht, hoeft dus niet vergeven te worden. Je moet enkel zorgen dat je geen dingen zegt die je alleen maar denkt zonder grondig bewijs.

• perihelium

Frans Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

>

> > Lees het nog maar eens na, het ging echt om

> dingen die jij zei die niet kloppen. Als kritiek

> op jou negatief overkomt ligt dat toch echt aan

> jezelf.

>

> Gastarbeiders zijn naar hier gehaald om te werken,

> die ondervonden dat het hier veel beter was dan

> bij hun, deze ervaringen werden doorverteld onder

> hun familie, toen er dus oorlog kwam wisten

> vluchtelingen waar ze naar toe konden om onder

> betere en veilige omstandigheden verder te leven.

> Hiervan is niets wat niet klopt. Dus kritiek is

> zinloos.

Het klopt niet dat gastarbeiders vluchtelingen zijn zoals je dat eerst zei (nu maak je er iets anders van) en ik stalk je niet.

>

>

> > Als jij zegt dat je dat niet was dan neem ik dat

> maar aan. Die benamingen vergeef ik je en Nicole

> ook.

>

> Als je mensen vals beschuldigd is mijn en Nicole's

> reactie dat jij liegt terecht, hoeft dus niet

> vergeven te worden. Je moet enkel zorgen dat je

> geen dingen zegt die je alleen maar denkt zonder

> grondig bewijs.

Ik nam aan dat jij dat was dus dat is geen leugen. Maar dat dacht ik dus fout als jij dat niet was en dat spijt me (die foute conclusie). En vergeven doe je niet (alleen) voor de ander maar (ook) voor jezelf.

• Nicole

Wat moet jij mij vergeven?

Mss moeten Frans en ik jou vergeven voor wat je hebt gezegd wat niet waar is.

Bij deze heb ik jou vergeven

Ik hoop wel dat je in het vervolg geen valse beschuldigingen meer uit en eerst eens nadenkt voordat je zomaar wat schrijft.

Dit was bijzonder pijnlijk voor Frans en ik hoop dat je dat inziet

• Frans

perihelium Schreef:

——————————————————-

Het klopt niet dat gastarbeiders vluchtelingen zijn zoals je dat eerst zei (nu maak je er iets anders van) en ik stalk je niet.

Dit is wat jij zei:

> Je hebt het over mensen die voor oorlogssituaties vluchten, die volgens jou over het algemeen door het westen worden veroorzaakt, en dat het hier beter is en mensen met of zonder oorlogssituatie voor het westen kiezen en dat wij dat ook zouden doen. Wat is er hier beter als wij oorlogen veroorzaken zodat vluchtelingen hier willen komen die de meesten hier over het algemeen niet willen hebben? Klinkt behoorlijk onzinnig en ondoordacht.

Dit is wat ik zei:

Wie zegt dat de meesten ze hier niet willen hebben? We hebben ze indertijd zelf naar hier gehaald. Daar is alles mee begonnen, de onderlinge haat die is beginnen ontstaan hebben we vooral aan Amerika te danken. vele van de vluchtelingen zijn verarmt door alle boycot vanuit het westen tegen die landen. Ook al kan het in sommige gevallen gerechtvaardigd zijn, de gewone mensen werden wel het slachtoffer.

Op sociaal gebied hebben ze het hier gewoon beter, ondanks tegenstand van de Wildersen onder ons.

> Ik nam aan dat jij dat was dus dat is geen leugen. Maar dat dacht ik dus fout als jij dat niet was en dat spijt me (die foute conclusie). En vergeven doe je niet (alleen) voor de ander maar (ook) voor jezelf.

Iemand beschuldigen op een ‘aanname’ is erg gevaarlijk, je moet weten wat je zegt, dat laatste heb ik geen probleem mee.

• perihelium

Nicole Schreef:

——————————————————-

> Wat moet jij mij vergeven?

Dat je er niet bij was en je er toch mee bemoeit.

> Mss moeten Frans en ik jou vergeven voor wat je

> hebt gezegd wat niet waar is.

> Bij deze heb ik jou vergeven

Waarom moet jij mij vergeven?

> Ik hoop wel dat je in het vervolg geen valse

> beschuldigingen meer uit en eerst eens nadenkt

> voordat je zomaar wat schrijft.

> Dit was bijzonder pijnlijk voor Frans en ik hoop

> dat je dat inziet

Ik had echt goede redenen om dat te denken en als Frans zegt dat hij dat niet was dan neem ik dat aan en geef ik toe dat ik ernaast zat. Dat jij je daarmee bemoeit voelt aan als een steek in de rug. En uiteindelijk gaat het nergens over..

• perihelium

Als wij mensen hierheen halen (gastarbeiders) dan zijn het geen vluchtelingen. Verder is deze discussie nutteloos dus kap ik ermee. Een fijne avond en nogmaals het spijt me dat ik dacht dat jij dat was als/terwijl dat niet zo was.

• Frans

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Ik had echt goede redenen om dat te denken en als Frans zegt dat hij dat niet was dan neem ik dat aan en geef ik toe dat ik ernaast zat. Dat jij je daarmee bemoeit voelt aan als een steek in de rug. En uiteindelijk gaat het nergens over..

Vind je dat bemoeienis ? Zij kwam als enige voor mij op omdat zij eerlijkheid vanuit geloof hoog acht, zij was al maanden afwezig op dit prikbord, juist vanwege al het gedoe hier. Je zou net als ik God moeten danken dat zij haar nek er voor wil uitsteken.

En nu doe je weer erg pijn door dit gebeuren te minimaliseren, gaat nergens over ? Heb je dan geen schaamte ?

• Nicole

Ik hoef daar niet eens bij te zijn, ik vertrouw Frans op zijn woord

Ik vergeef jou voor je ongecontroleerde beschuldiging aan het adres van Frans

Geen steek in de rug maar opkomen voor iemand die ten onrechte beschuldigd wordt en had het een ander geweest had ik net zo gereageerd

Maar einde discussie

• Frans

Blijkbaar toch erg moeilijk voor jou om je ongelijk toe te geven, je houdt het vraagteken er in. vind ik toch maar zwak.

• perihelium

Nicole Schreef:

——————————————————-

> Ik hoef daar niet eens bij te zijn, ik vertrouw

> Frans op zijn woord

> Ik vergeef jou voor je ongecontroleerde

> beschuldiging aan het adres van Frans

> Geen steek in de rug maar opkomen voor iemand die

> ten onrechte beschuldigd wordt en had het een

> ander geweest had ik net zo gereageerd

>

> Maar einde discussie

Ik zei dat ik goede redenen had om dat te denken dus niks ongecontroleerde beschuldiging. Net als dat ik bv kan denken dat jij Nicole niet bent omdat je een nieuwe nick hebt maar ik ga niet achterdochtig doen. Laten we erover ophouden, ik krijg er koppijn van. Toch fijn je weer eens gesproken te hebben. Zegen!