Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bijbelgetrouw- bijbelstudie.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Zucht.

>

> Herkansing:

>

> Steling:

>

> In de bijbel zijn een aantal teksten te vinden die

> er op wijzen dat vrouwen geen ambt mogen bekleden

> in de kerk.

>

> ALS je zegt dat je een bijbelgetrouw christen bent

> dan ben je dus tegen vrouwen in het ambt.

Je hoeft niet te zuchten en je mag er best op ingaan dat het niet gaat om wat wij willen maar om wat God wil. Ik ben geëmancipeerd en ben er niet op tegen dat een vrouw preekt of een leidinggevende functie heeft. Maar het gaat er niet om wat ik wil maar wat God wil.

• theo

Ik stop er maar weer eens mee met jou als je het goed vindt, als je het niet goed vindt ook trouwens.

• Stefan

Waar twee of meer vergaderd zijn in Mijn Naam, daar ben Ik in het midden.

Is dit dan de Gemeente?

Wat is een zogenaamd ambt? In dienst van de overheid en kerk, of is het ambt in dienst van Christus?

Als het laatste het geval is, is Hij het hoofd.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Ik stop er maar weer eens mee met jou als je het

> goed vindt, als je het niet goed vindt ook

> trouwens.

Bedoel je dat met ‘ter discussie’? Je bent niet erg duidelijk waarom je laat zien wat er over dit onderwerp in de Bijbel staat en ook niet over de reden dat je het daar niet mee eens bent.

• theo

Ambt in de kerk: Ouderling-diaken-dominee- pastoor.

• Stefan

theo Schreef:

——————————————————-

> Ambt in de kerk: Ouderling-diaken-dominee-

> pastoor.

Dan zie ik het meer als de laatste regels van het topic; De gemeente van Laodicea wordt in de Bijbel beschreven als een gemeente die aan niets gebrek had. Het kan dan een grote, wervende gemeente geweest zijn die een prachtig eigen gebouw bezat met talloze activiteiten, maar toch… was het een gemeente, waar de Here Jezus Zelf buiten voor de deur stond en er niet in betrokken werd. Groei heeft in de eerste plaats te maken met de vrucht van de Heilige Geest, waardoor Christus in ons persoonlijk leven én in de gemeente zichtbaar wordt. Moge onze gemeenten deze groei beleven!

• Frederik D

Wat bedoel je precies?

Ben jij ook tegen vrouwen in publieke ambten? Heb jij gister SGP gestemd? Zo nee, waarom niet? Alleen de SGP is bijbelgetrouw. Wist jij dat? Zo nee, waarom niet?

• Frederik D

Er zijn mensen met een IQ van een dode aardworm en die weten niet het verschil tussen pastoor en pastor. Het zou een goede zaak zijn als hun het stemrecht zou worden ontnomen.

• theo

Dat is mooi… en wat doe je met de teksten waarin staat dat vrouwen moeten zwijgen in de gemeente en dat ze hun mannen onderdanig moeten zijn?

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Wat bedoel je precies?

>

> Ben jij ook tegen vrouwen in publieke ambten? Heb

> jij gister SGP gestemd? Zo nee, waarom niet?

> Alleen de SGP is bijbelgetrouw. Wist jij dat? Zo

> nee, waarom niet?

Ik zei al dat ik geëmancipeerd ben en dat het mij niet uitmaakt maar dat het als gelovige gaat om wat God wil. En ik heb niet SGP gestemd maar CU.