Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bijbelgetrouw- bijbelstudie.

• Frederik D

Van mij mag jij kakelen als ik aan het woord ben, maar bijbelgetrouw is het niet.

• Frederik D

Ja. Was ik al bang voor.

• Frederik D

De Bijbel beschouwt vrouwen ook als lustobject. Maar alsjeblieft van de Bijbel geen victoriaans zedenlesboekje.

• Frederik D

Moslima's kunnen dat ook zo lief en lekker zeggen: ja, we mogen best veel, hoor.

Ze mogen best veel, hoor. De vaat doen, stofzuigen …

• Frederik D

Die visie was jou onbekend?

• Johanan

Nee,dat is niet bespreek baar.

Jehovah heeft nu eenmaal bepaald dat de leiding van de organisatie door mannen wordt gedaan.

Het hoofdbestuur in Amerika bestaat alleen uit mannen.

Toen de apostel Paulus, in volledige overeenstemming hiermee, Timotheüs schreef over de vereisten die golden voor „opzieners” e·pi′sko·poi, die tevens „oudere mannen” pre·sbu′te·roi waren, en „dienaren in de bediening” di·a′ko·noi in de gemeente, vermeldde hij specifiek dat zij mannen moesten zijn en, indien gehuwd, „de man van één vrouw”.

Nooit bespreekt een apostel het ambt van „diakones” di·a·ko·nis′sa met anderenwoorden vrouwen. 1Ti 3:1-13; Tit 1:5-9; vgl. Han 20:17, 28; Fil 1:1.

Een voorbeeld .

Hoewel van Febe wordt gezegd Ro 16:1 dat zij een „dienares” di·a′ko·nos, zonder het Griekse bepalend lidwoord) was, is het duidelijk dat zij in de gemeente niet als ’dienares in de bediening’ was aangesteld, aangezien de Schrift niet in zo’n positie voorziet. De apostel schreef de gemeente niet instructies van haar in ontvangst te nemen, maar haar veeleer welkom te heten en ’haar bij te staan in elke aangelegenheid waarin zij hen nodig mocht hebben’ Ro 16:2.

Dat Paulus haar een dienares noemt, heeft kennelijk iets te maken met haar activiteit in de verbreiding van het goede nieuws, en hij sprak over Febe als een met de gemeente in Kenchrea verbonden vrouwelijke bedienaar van het evangelie.

Johanan.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Regen op zich, farizeeër.

Je draait eromheen dat als God toornig is op ongelovigen, gelovigen dat volgens jou ook zouden moeten zijn. Dat geloof ik niet en jij weet blijkbaar ook niet wie farizeeën zijn. Ipv praatjes mag je ook vragen stellen en luisteren.

• Douce.

Aan je fervente/recente gekakel te horen (te lezen) heb jij dus nog veel werk aan de winkel en is bij voortduring de ander de les te lezen c.q. de maat te nemen, misschien toch bezijden het zoeken naar het Koninkrijk Gods. Ik zal inderdaad (jij kunt het weten als gediplomeerd rechter hand van de Eeuwige) eerst mee moeten doen aan expeditie Platte Grond, het is niet anders. Anderzijds ben ik tevreden met een lemen teentje te zijn, je kunt niet allemaal klapperende gouden kaken zijn (schrijverlijke vrijheid m.b.t. het lichaam van Christus).

Er is maar een smalle scheidslijn tussen een Oscar en een Gouden Eikel, dat is het Gouden Kalf verborgen (inderdaad) in het menselijk karakter.

Daar heb ik nou net die platte grond niet voor nodig, die vind je in het eigen hart.

Douce

• samuel

Niet er omheen draaien, geen invulling maken van iets wat er niet staat.

En vooral je gebrek niet bij een ander neerleggen!

• Gonnie

(tu) Jij hebt een speciale gave Douce, om zo als dit in juiste woorden weer te geven.