Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Tekst van de dag (?)

• Frans

Douce Schreef:

——————————————————-

> Ik heb zelf voldoende (rotte) ervaringen uit het verleden om in te zien dat het niet allemaal koek en ei is.

> Maar om het loven en prijzen in een dienst/samenkomst geslijm naar God te noemen, omdat er enige rotte appels her en derwaarts zijn,

> gaat me te ver. Ondanks dat “oprechte” kerkgangers het begrijpen of, en dat kan ook, zichzelf niet tot deze soort rekenen.

>

> Gr. Douce

Is dat dan de conclusie die jij uit deze uitspraak van mij trekt ? Want daar ging het om…

'Ik vind het prachtig. Gerechtigheid, eerlijkheid… veel belangrijker dan het geslijm naar God toe.'

Ben ik de enige dan die mijn eigen geschrift kan lezen?

• theo

Re: Tekst van de dag (?)

Gepost door: theo ()

Datum: 11 september 2012 21:12

Dus heeft Feans het wel goed begrepen en uitgelegd in een paar woorden .

Een profeet wordt in de (christelijke) wandelgangen nogal eens uitgelegd als toekomstvoorspeller, zoals een waarzegster op de kermis met een glazen bol.

Een profeet in de bijbel is echter een äanzegger"vaak tegen wil en dank, een uitverkorene die de klos is want hij moet naar machthebbers om hun de waarheid te zeggen.

In die tijd van een andere orde dan nu( althans in onze westerse wereld !!) ,Uitverkorene tegen wil en dank en vaak met grote tegenzin zijn werk beginnend ewb het kan hem letterlijk de kop kosten.

• Frederik D

Ik vind het een duidelijke uitspraak, om het even of ik er mee eens ben of niet.

• keessie

Ja Theo en er staat nog wat te gebeuren in de nabije toekomst ga openbaring maar eens lezen, das geen kinderspel.

• theo

Natuurlijk keessie, er stond en staat altijd wat te gebeuren in de nabije toekomst, zolang de mensheid al bestaat.

Jezus sprak er al over in zijn tijd, de slachtoffers van Nero en Napoleon en Hitler wisten het ook al.

De mensen in alle brandhaarden ter werled wisten en weten het.

De negers die wij uit Afrika haalden om als slaven et verkopen wisten het.

Onze (groot) ouders in de dertiger jaren met bittere armoede wisten het.

Minderen en vrouwen die gedwongen in de prostitie werkten en werken wisten het.

Kortom, de voorgaande eeuwen en de huidige tijd en de komende tijd wisten en weten mensen dat het leven soms verschrikkelijk en uitzichtloos is.

Jij hebt nog voldoende eten en schoon drinkwater en een dak boven je hoofd en je kunt je de komende winter nog wel warm houden denk je?

• keessie

ik was afgelopen weekend in de kroeg laat daar nu een man zitten die mij de streepjes code uit ging leggen tot mijn verbazing staat daar het getal 666 in als je die streepjes uit een zet, is dat nu een teken of niet Theo?

• theo

ZEKER WETEN keessie.

• LeSage

Ik vind het inderdaad een tijdloze opdracht voor hen die iets willen met elkaar als mensen.

laten we ophouden met elkaar te laten horen en zien hoe vroom we zijn, maar laten we gewoon rechtvaardig -niet liefdevol, dat niet maar rechtvaardig- met elkaar omgaan.

• keessie

Hij vertelde mij “straks kan niet kopen of verkopen zonder het merkteken van het beest”

Hij vertelde mij ook dat het beest uit europa komt mede door de crissis waar we nu in zitten, en dat het RR weer hersteld zou worden ten tijde van Jezus

• Gonnie

Nou nou Theo nergens om hoor maar jij maakt wel heel veel slordigheidsfoutjes, of doe jij dat bewust.?

Vaak woorden met dubbele letters zo als ‘'vaak’' maak jij er vak van.

Het spijt mij maar ik erger mij daar aan.

Ik weet zeker dat ik ook fouten maak maar dat doe ik niet expres, maar uit onwetendheid.

Je kan voor dat jij je berichten plaatst eerst wel je fouten verbeteren.