Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Tekst van de dag (?)

• Malakh

Op geen enkele manier verbind ik ze aan elkaar… Er staat echter duidelijk bij vers tien dat wat hij hier vertelt niet van hemzelf afkomstig is maar van de heer, terwijl hij in vers 6 expliciet doorgeeft dat het niet als bevel moet worden opgevat wat hij daar schrijft… Ik meen dat dit toch duidelijk was uit mijn vorige posting.

• Malakh

We kunnen hier natuurlijk een welles-nietes discussie van maken, maar de feiten maken duidelijk dat hij hier nooit alle zesenzestig boeken mee bedoeld kan hebben, want de brief bestond nog voordat heel de canon was gevormd, zoals ik in mijn posting duidelijk naar voren liet komen.

• Ellen-Josee

Malakh Schreef:

——————————————————-

> We kunnen hier natuurlijk een welles-nietes

> discussie van maken, maar de feiten maken

> duidelijk dat hij hier nooit alle zesenzestig

> boeken mee bedoeld kan hebben, want de brief

> bestond nog voordat heel de canon was gevormd,

> zoals ik in mijn posting duidelijk naar voren

> liet komen.

Feiten kunnen alleen materialistisch zijn. De heilige Geest die tot heel de Bijbel inspireerde (zoals Johanan zegt en waar ik het mee eens ben) overziet heden, verleden en toekomst net zoals God in één oogopslag. Dus het maakt niet uit wanneer heel de canon werd gevormd.

Groetjes en fijne nacht,

Ellen

• Malakh

ja, misschien bedoelde hij dan het boek van Mormon ook.

• Frederik D

:)