Dat is spijkers op laag water zoeken, dat is een stok zoeken om mee te kunnen slaan, dat is komma ne uken, dat is zoeken naar vautjes zodat je een ander ergens mee kunt pakken.
Geeft je dat een goed gevoel?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDouce Schreef:
——————————————————-
> > Douce Schreef:
> >
> > > Je wekt enigszins de indruk (in aansluiting op de teksten) dat mensen die naar een kerkdienst (met de beschreven toeters en bellen) gaan dat doen. Zeker ben ik dat je het anders bedoeld, maar peri is wat strakker in zijn aannames dan ik:D
> > > Douce
Ik snap maar niet dat die conclusie uit mijn woorden kan getrokken worden, maar als jij het ook zo ziet zal ik wel een foute woordkeuze hebben, hoez dan ook is dat niet wat ik bedoel, maar iedere oprechte kerkganger kan wel zien wat ik dan wel bedoel.
> > Het is gewoon een feit dat veel mensen (met een wat zwakker geloof) juist afvallen door hoe medechristenen hun behandelen.
>
> 1. Hoezo een feit? Is daar documentatie van? 2. Ik zou het geloof van een ander nooit als sterker/zwakker beoordelen. Je gelooft of je doet het niet. 3. Als je afvalt (…) moet je daarvan een medechristen de schuld geven?
Natuurlijk niet en dat doe ik ook niet, maar denk aan mensen als punky en nog verschillende anderen die we zagen op dit prikbord, dat is toch een feit(dus bewijs), vele afvalligen doen dat dus wel, vandaar dat ik zeg zwakkere gelovigen, we moeten niet naar de mens kijken maar naar God.
Dat beweer ik en dat spijt me zeker niet.
>
> Wat een mens zegt, mits het feiten zijn, hoeft je nooit te spijten. Of het altijd verstandig is alles maar te zeggen over een ander, betwijfel ik.
Ik val nooit personen aan, wel zeg ik hoe het algemeen ervaren wordt.
Als peri en anderen zich daardoor aangesproken voelen is dat hun probleem.
>
> Zozo….je gaat er nogal hard tegenaan. Misschien zijn er mensen die dan een probleem krijgen van jou als medechristen, jouw eigen woorden gebruikend??? (Ik ben overigens altijd de mening
> toegedaan, dat je verantwoordelijk bent voor wat je zegt en niet voor hoe een ander het opvat. Dat is een belangrijke zin. Zal ik hem twee keer plaatsen? Haha).
Natuurlijk zijn er mensen die problemen hebben met mijn uitspraken, was dat in bijbelse tijden ook al niet zo? Ik neem mijn verantwoordelijkheid hierin, vandaar dat ik zei dat het mij niet spijt dit gezegd te hebben.
Hoe het opgevat wordt? tja, het heeft Jezus Zijn leven ooit gekost.
Ik wil zeker niet de indruk wekken dat alle kerkgangers dat doen, ik ben echt niet zo kortzichtig integendeel zelfs, ik ben niet blind, niet voor goede of foute dingen en zoals ik zei ook bij mezelf.
>
> Het gaat niet om goede en foute dingen bij andere en/of jezelf. Het gaat over de beoordeling van de kerkgangers. Om een feitelijk beeld van dezen te krijgen, moet je toch vrij gedegen te werk gaan het van binnenuit hebben meegemaakt. Niet alleen
> je eigen ervaring telt, dat is toch wel te subjectief om daar alle kerkgemeenschappen in mee te nemen.
> Douce
Wees maar gerust dat ik er grondig mee in zat, bij diverse overtuigingen, en ook dat ik zelf veel geleerd heb wat opoffering en inzet betekend bij sommigen, dingen waar ik de grootste bewondering voor had/heb. Maar er waren ook veel Judassen, begrijp je?
Jou ontgaat vaak de ironie van anderen, terwijl je zelf treurig wordt als jouw ironie de ander ontgaat. Vreemde gang van zaken. Afijn, het bord is niet dood en af en toe lachen om debat op 1. Ik heb weer een paar geweldige oneliners voorbij horen komen.
Flink wat tegengas maakt dat je niet voor niets achter de toetsen zit toch, anders moet je weer zielig gaan zitten doen, zoals gisteravond.X(
Douce
Daan Schreef:
——————————————————-
> thomas Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Slijmen naar God. Daar zit wel wat in
>
> Geeft God dan antwoord terug ?
Nee, omdat het niet gehoord wordt.
>
> ; dat is 'het
> > vlees en bloed' wat gered wil worden, de oude
> > tongen of de oude natuur. Het is
> overlevingsdrang
> > ten gunste van het zelf, en hopen daarmee in
> een
> > ‘goed blaadje te komen’ bij God.
> >
> > De tekst van de Fill.1:11 zegt echter alles
> over
> > dat het vlees en bloed het niet is, maar de
> > Rechtvaardigheid door de Zoon.
Frans Schreef:
——————————————————-
> Douce Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > > Douce Schreef:
> > >
> > > > Je wekt enigszins de indruk (in aansluiting
> op de teksten) dat mensen die naar een kerkdienst
> (met de beschreven toeters en bellen) gaan dat
> doen. Zeker ben ik dat je het anders bedoeld,
> maar peri is wat strakker in zijn aannames dan
> ik:D
> > > > Douce
>
> Ik snap maar niet dat die conclusie uit mijn
> woorden kan getrokken worden, maar als jij het ook
> zo ziet zal ik wel een foute woordkeuze hebben,
> hoez dan ook is dat niet wat ik bedoel, maar
> iedere oprechte kerkganger kan wel zien wat ik dan
> wel bedoel.
Dan ben ik kennelijk niet oprecht genoeg.
>
> > > Het is gewoon een feit dat veel mensen (met
> een wat zwakker geloof) juist afvallen door hoe
> medechristenen hun behandelen.
> >
> > 1. Hoezo een feit? Is daar documentatie van? 2.
> Ik zou het geloof van een ander nooit als
> sterker/zwakker beoordelen. Je gelooft of je doet
> het niet. 3. Als je afvalt (…) moet je daarvan
> een medechristen de schuld geven?
>
> Natuurlijk niet en dat doe ik ook niet, maar denk
> aan mensen als punky en nog verschillende anderen
> die we zagen op dit prikbord, dat is toch een
> feit(dus bewijs), vele afvalligen doen dat dus
> wel, vandaar dat ik zeg zwakkere gelovigen, we
> moeten niet naar de mens kijken maar naar God.
>
> Dat beweer ik en dat spijt me zeker niet.
Oh, dus een handjevol mensen hier op de prik, met hun subjectieve ervaringen in kerken en met kerkgangers, zijn een solide bewijs? Kom nou toch, dat is een zwaktebod.
Als je (algmeeen) naar God kijkt en niet naar de mens, kom je helemaal niet tot dit soort gesprekken.
> >
> > Wat een mens zegt, mits het feiten zijn, hoeft
> je nooit te spijten. Of het altijd verstandig is
> alles maar te zeggen over een ander, betwijfel
> ik.
>
> Ik val nooit personen aan, wel zeg ik hoe het
> algemeen ervaren wordt.
>
> Als peri en anderen zich daardoor aangesproken
> voelen is dat hun probleem.
Ik zie het helemaal niet als een persoonlijke aanval hoor en wat in het algemeen ervaren wordt is zeer betrekkelijk. Een paar mensen (ik zei het eerder) is niet maatgevend om het over “feiten” te hebben. Er zijn gevallen bekend ja. En..ik vermoed dat de mensen die deze gevallen opsommen, uitvergroten etc. zelf geen kerkgangers zijn en/of allerlei persoonlijke redenen hebben om niet (mmer) te gaan. Ook goed, maar dat wijzende vingertje zet geen zoden aan de dijk, dat heeft dus helemaal niet te maken met aangevallen voelen, maar met een discussie over wat nu feiten zijn en wat niet.
> >
> > Zozo….je gaat er nogal hard tegenaan.
> Misschien zijn er mensen die dan een probleem
> krijgen van jou als medechristen, jouw eigen
> woorden gebruikend??? (Ik ben overigens altijd
> de mening
> > toegedaan, dat je verantwoordelijk bent voor wat
> je zegt en niet voor hoe een ander het opvat. Dat
> is een belangrijke zin. Zal ik hem twee keer
> plaatsen? Haha).
>
> Natuurlijk zijn er mensen die problemen hebben met
> mijn uitspraken, was dat in bijbelse tijden ook al
> niet zo? Ik neem mijn verantwoordelijkheid hierin,
> vandaar dat ik zei dat het mij niet spijt dit
> gezegd te hebben.
> Hoe het opgevat wordt? tja, het heeft Jezus Zijn
> leven ooit gekost.
>
Uh, ga je niet wat ver om jezelf in 1 lijn te zetten met Jezus Christus op het gebied van subjectieve uitspraken? Waarover gaat het eigenlijk wat zo hoog is dat Jezus zelf het zou kunnen gezegd hebben? En ja, woorden kunnen behoorlijk aankomen, vandaar ook dat ik in deze discussie even een tandje hoger ga. Niet om “jou persoonlijk”, je trekt het naar jezelf toe, het gaat om het onderwerp.
> Ik wil zeker niet de indruk wekken dat alle
> kerkgangers dat doen, ik ben echt niet zo
> kortzichtig integendeel zelfs, ik ben niet blind,
> niet voor goede of foute dingen en zoals ik zei
> ook bij mezelf.
> >
> > Het gaat niet om goede en foute dingen bij
> andere en/of jezelf. Het gaat over de beoordeling
> van de kerkgangers. Om een feitelijk beeld van
> dezen te krijgen, moet je toch vrij gedegen te
> werk gaan het van binnenuit hebben meegemaakt.
> Niet alleen
> > je eigen ervaring telt, dat is toch wel te
> subjectief om daar alle kerkgemeenschappen in mee
> te nemen.
>
> > Douce
>
> Wees maar gerust dat ik er grondig mee in zat, bij
> diverse overtuigingen, en ook dat ik zelf veel
> geleerd heb wat opoffering en inzet betekend bij
> sommigen, dingen waar ik de grootste bewondering
> voor had/heb. Maar er waren ook veel Judassen,
> begrijp je?
Ik heb zelf voldoende (rotte) ervaringen uit het verleden om in te zien dat het niet allemaal koek en ei is.
Maar om het loven en prijzen in een dienst/samenkomst geslijm naar God te noemen, omdat er enige rotte appels her en derwaarts zijn, gaat me te ver. Ondanks dat “oprechte” kerkgangers het begrijpen of, en dat kan ook, zichzelf niet tot deze soort rekenen.
Gr. Douce
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?