Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

@ Theo

• Stefan

Zo krijgt een ‘losbandig leven’ wel een andere lading; van de gemetselde kooien en kasten, naar de rugzak.

• ¥ Lotje ¥

Toeter. je zou ook na de dienst kunnen vragen . Waarom moet je halve wegen gaan staan . . Je ziet zelf dan dat ze het misschien ook niet weten . Vraag het eens aan een pastoor , dominee, preker . Zeg gewoon wat jij er van vind . . Ik heb ook wel eens een vraag gesteld ging niet over het geloof . Was een stomme vraag zei hij . ik ging er op door . Ik vroeg waarom . haha hij kon er geen antwoord op geven . Je weet natuurlijk al wel wat ik beleefd terug zei:: Als jij het een stomme vraag vond . vind ik om in jou woorden te spreken ook stom dat als ( je het in mijn ogen zou weten) je de vraag niet kan beantwoorden…….. Hij ( want het was een man ) liep met zijn staart tussen de benen weg. Ik zei toen:: ja loop nu maar weg……………….. Als je het zelf niet weet roep dan niet naar een ander dat hij stom is . .

• 'en passant'

nihil

• punky abaya

Lotje, er was helemaal geen ruimte om vragen te stellen of zelfs maar om hallo te zeggen. Ik heb hier over nagedacht en volgens mij is het hele kerksysteem erop gericht om elkaar op een subtiele manier te ontwijken.

Dat staan en zitten is gewoon gekkigheid, fetisjisme, niks anders. Men doet net of er een diepere gedachte achter zit maar het is gewoon infantiel gedrag. Het is religie.

• Otis

Ik vraag me af in wat voor kerk jij hebt gezeten, bij ons gaat het er wel heel anders aan toe.

Er wordt altijd nagepraat met of zonder koffie, en “ nieuwelingen” worden zo wie zo aangesproken op wat hun beweegredenen zijn geweest om juist bij ons te komen kerken.

Dus ik zou zeggen; “zoekt en gij zult vinden” ;)

• punky abaya

hmmm, ik heb een stuk of 50 kerken gezien en de nadruk is altijd op religie.

• ¥ Lotje ¥

Ik ben ook niet zo,n kerkganger . . Naar iemand te luisteren die denk wat meer gestudeerd te hebben om pastoor , of dominee te zijn . Ik ben ook geen kerkganger dat men iedereen aan zit te kijken wat voor mode je draagt, Ik ben ook geen kerkganger dat ze elkaar aanstoten en je hoort ze zeggen wie is dat en bla bla . ik kom veeeeeeeeeeeeeeel liever in een kerk die helemaal leeg is . of wat ik doe naar een kapeltje ( kerken zijn soms dicht overdag) Waar ik kan bidden , na kan denken vraag stellen , mijn geloof laat gaan..ect………Ik hoef geen meute om me heen om te geloven …….

• Boris

Zozo

¥ Lotje ¥ Schreef:

——————————————————-

> Ik ben ook niet zo,n kerkganger . . Naar iemand te

> luisteren die denk wat meer gestudeerd te hebben

> om pastoor , of dominee te zijn . Ik ben ook geen

> kerkganger dat men iedereen aan zit te kijken wat

> voor mode je draagt, Ik ben ook geen kerkganger

> dat ze elkaar aanstoten en je hoort ze zeggen wie

> is dat en bla bla . ik kom veeeeeeeeeeeeeeel

> liever in een kerk die helemaal leeg is . of wat

> ik doe naar een kapeltje ( kerken zijn soms dicht

> overdag) Waar ik kan bidden , na kan denken vraag

> stellen , mijn geloof laat gaan..ect………Ik

> hoef geen meute om me heen om te geloven …….

• Gonnie

Zijn er speciale plekken om te bidden.?

Men kan toch overal en op elke tijd bidden, of wordt bidden op speciale plekken en tijden, meer serieus genomen denk je.?

• Otis

Zo de waard is………..