Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

@ Theo

• Frederik D

Paulus geloofde in geesten, niet in ufo's.

Hij had niet met iedereen ruzie. Hij probeerde ook te sussen.

En wat IQ betreft, the proof of the pudding is in the eating.

Om jouw IQ wat op te vijzelen:

http://www.worldwidewords.org/qa/qa-pro1.htm

• Boris

¥ Lotje ¥ Schreef:

——————————————————-

> ja en?? ik moest er om lachen .

Dat zegt wat over jou.

• Boris

Ik had niet anders verwacht.

• punky abaya

Paulus geloofde in de Hemelse machten. En hij had zoveel ruzie dat hij in de gevangenis terechtkwam. En die URL wil niet open. Zal wel niks zinnigs in staan.

• ¥ Lotje ¥

Geloven buiten de kerk kan ook . ik ga ook niet altijd . . naar dat gezemel van een pastoor , dominee of een geplukte uit de kerk die daar eens zegt wat je moet doen

• Boris

¥ Lotje ¥ Schreef:

——————————————————-

> Geloven buiten de kerk kan ook . ik ga ook niet

> altijd . . naar dat gezemel van een pastoor ,

> dominee of een geplukte uit de kerk die daar eens

> zegt wat je moet doen

Een geplukte?

• 'en passant'

nihil

• punky abaya

in een muffe kamer bij de pakken te blijven zitten

wie ben jij om dat te zeggen. ik zwem bijna elke dag een uur mits het weer het toelaat. Jouw advies hoort net als dat van Theo bij de afdeling “naar anderen wijzen.”

Ik ging juist naar de kerk om Theo te laten zien dat ik dat niet doe. Het bewijst maar weer dat ik hier ook niet veel te zoeken heb,.

Als ik wat meer moeite doe zou ik best aansluiting kunnen vinden bij de kerk maar dan moet ik ook belijdenissen doen dat ik in de 3eenheid geloof en dat doe ik niet.

gr.

• 'en passant'

nihil

• punky abaya

wil er toch nog 1 ding aan toevoegen dat me zo te binnen schiet. Ik was na afloop de enige die de asielzoeker aanbood om een kop koffie te gaan drinken ergens in een café. Ik zou dan wel betalen. De rest van de nette beschaafde mensen was allang op de parkeerplaats. Deze nette beschaafde mensen die vals zijn, in een schijnwerkelijkheid leven en zichzelf voor de gek houden. De asielzoeker wees dit af, waarschijnlijk omdat hij geen nederlands sprak. Of misschien luste hij geen koffie. Toen ging hij alleen naar huis. Net als ik.

Iets anders is dat er een vrouwen zanggroep was van 20/30 vrouwen die in rijen achter elkaar stonden te zingen. Wat doet zo´n zanggroep op de vroege zondagochtend in een halfvolle kerk met 50 en 60 plussres die suffig voor zich uit zitten te gapen. Kwam de koningin op bezoek? Ik heb haar niet gezien.

Bij een bepaald lied moesten we staan, na een halve minuut weer zitten. Ik snapte hier totaal het nut niet van. Dan werd er een onhoorbaare tekst opgemurmeld en moesten we amen zeggen. Na afloop moesten we wachten tot de predikant bij de deur was in zijn toga. In plaats van dat deze man nou een beetje haast maakte, ging hij statig en traag naar de deur zodat we ook nog moesten wachten. Bij de deur moesten we hem eerst een hand geven, lees: MENS verheerlijking. God kwam helemaal niet meer voor in de dienst. = religie pur sang.

Het zingen zelf was uit 2 liedboeken plus een folder met nog wat liederen. Ik raakte na 2 liederen de tel kwijt. Het was namelijk een puzzel en de asielzoeker deed al helemaal niet mee.

Zonder al deze belachelijke rituelen, zanggroep en de vele liederen bleef er verrekte weinig over van de kerkdienst. Maar de nette beschaafde mensen kwamen toch niet in opstand.

* Oh ja, gisteren heb ik lekker gezwommen.