“dupe”
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlInmiddels begrijp ik dat ik mij moet verantwoorden aan keessie vanwege het feit dat ik schreef dat het kind de dupe is.
Wel, de pastoor is (evanals ik) voor de kinderdoop.
ALS iemand, in dit geval een pastoor voor de kinderdoop is dan moet die pastoor het kind dopen want het gaat om het kind en niet om de ouders.
Het kind is dus de dupe en zeker in RK kringen want iemand , in dit geval een kind niet gedoopt is komt dat kind, mocht het sterven niet in de hemel volgens de officiele leer van RK. ( Althans dat was de oficiele leer van RK en ik weet niet zeker of dat nog zo is.
Maar dan nog.. als je voor de kinderdoop bent dan moet je het niet van “”verkeerde“” ouders af laten hangen om het kind wel of niet te laten dopen.
Over kinderdoop en volwassen, dan zal ik daar ook verantwoording voor afleggen: Ik heb niks tegen volwassen doop maar wel tegen volwassendoop als je als be bietje ook al gedoopt bent.
Je kunt niet “”overdopen“”
theo Schreef:
——————————————————-
> Inmiddels begrijp ik dat ik mij moet verantwoorden
> aan keessie vanwege het feit dat ik schreef dat
> het kind de dupe is.
>
> Wel, de pastoor is (evanals ik) voor de
> kinderdoop.
>
> ALS iemand, in dit geval een pastoor voor de
> kinderdoop is dan moet die pastoor het kind dopen
> want het gaat om het kind en niet om de ouders.
>
> Het kind is dus de dupe en zeker in RK kringen
> want iemand , in dit geval een kind niet gedoopt
> is komt dat kind, mocht het sterven niet in de
> hemel volgens de officiele leer van RK. ( Althans
> dat was de oficiele leer van RK en ik weet niet
> zeker of dat nog zo is.
Dat valt nog te bezien of dat kind de dupe is, als dat kind het doorziet dat die RK-clan er een potje van bakt, is dat kind juist blij dat het niet gedoopt is.(mocht dat kind het later niet doorzien dan is het uit hetzelfde hout gesneden)
En wat ik al eerder schreef het gros van de RK-gangers weet inmiddels ook dat de kinderdoop niet bepalend is voor redding of niet.
Alleen de paus in Rome met zijn sinterklaaspet op wil niet over stag.
> Maar dan nog.. als je voor de kinderdoop bent dan
> moet je het niet van “”verkeerde“” ouders af laten
> hangen om het kind wel of niet te laten dopen.
>
> Over kinderdoop en volwassen, dan zal ik daar ook
> verantwoording voor afleggen: Ik heb niks tegen
> volwassen doop maar wel tegen volwassendoop als je
> als be bietje ook al gedoopt bent.
>
> Je kunt niet “”overdopen“”
De RK doopt niet echt in die zin door onderdompeling, dus je kunt je wel degelijk echt laten dopen door onderdompeling.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?