Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Pastoor weigert doop baby lesbisch stel

• samuel

Je was me net voor.

• theo

O, het gaat om kinderdoop, niet omdat het kind lesbische ouders heeft.

De pastoor moet alle kinderen eigenlijk weigeren.

• theo

Daar gaat het openingsbericht niet over, dat is het item niet.

• keessie

Jij snap het Theo, trouwens best snel vanavond.

• theo

Je gaat doelbewust het item uit de weg, jammer.

• keessie

Laat ik er heel duidelijk in zijn hoe ik erover denk, van nature heeft een kind een Vader en een Moeder en daar wordt het kind door opgevoed.

Dus niet door 2 Vaders of Moeders die daar bewust voor kiezen, dat gaat toch tegen alle regels van de Schrift in, zoiets doe je zo'n kind bewust niet aan het gaat die 2 vrouwen niet om het kind maar om hun eigen wil te bewerkstelligen.

Ja ouderwets he zoals ik het zie en voel.

• samuel

Daar gaat het wel om!! Vind jij dat ouders of twee lesbiennes uitmaken en voor een kind kiezen of deze gedoopt moet worden? Of ben je net zoals mij van mening dat gedoopt worden een wel overwogen persoonlijke keus is? Immers de kinder/baby doop is geen garantie dat dat persoon gelovig is of zal worden!

• theo

Dat is je goed recht natuurlijk.

Bedankt voor je reactie.

Echter…ALS iemand niks tegen kinderdoop heeft…in dit geval kan het kind er absoluut niks aan doen dat hij of zij bij lesbische ouders is geboren.

Mag een pastoor of dominee om die reden het kind…het kind van de rekening laten worden?

Want het gaat om het kind, niet om de ouders naar mijn mening.

• theo

Ik ben niet tegen kinderdoop maar daar gaat het nu niet om, lees mijn reactie aan keessie.

• samuel

Gelovige lesbiennes dus! Dat kan, het gaat tegen de richtlijnen van de Bijbel in, en daar kan een pastoor dus om weigeren, om de ouders hun levenswijze.

Het kind heeft daar geen last van, als zijn of haar ouders echt gelovig zijn dan voeden zij hun kind gelovig op en kan deze dus op latere leeftijd nog altijd kiezen om gedoopt te worden.