En nu?
Hoeveel krediet heeft God nu nog bij jou?
Wat vertel je anderen die met grote twijfels zitten mbt de almacht van God?
Hoezeker ben je nog van het uiteindelijke verlies van het kwaad?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlLeSage Schreef:
——————————————————-
> En nu?
> Hoeveel krediet heeft God nu nog bij jou?
> Wat vertel je anderen die met grote twijfels
> zitten mbt de almacht van God?
> Hoezeker ben je nog van het uiteindelijke verlies
> van het kwaad?
Beste LeSage,
Geloof is een eigenaardige zaak.
We kunnen in Nederland kiezen uit pakweg 900 verschillende soorten en wereldwijd uit ca 9000.
Wat wil je nu aantonen?
Dat geloven onzin is?
Dat christelijk geloof onzin is?
Dat geloven niet logisch is?
Dat laatste onderschrijf ik wel want geloof is soms of vaak niet logisch.
Geloven in God of in “”iets“” wat door geen mens bewezen is noch zal worden ( nou ja behalve door Eliyahu, die schint bewiojzen te hebben.
De bijbel is een moeilijk boek, is weerbarstig en zit vol tegenstrijdigheden en toch zijn veel mensen ( waaronder ikke) ongeneeslijk religieus/gelovig/RK- JG- gereformeerd of wat dan ook.
Iedereen is gek, ook de oudvaders zoals we het er eerder over hebben gehad en in onze tijd ook iedereen behalve jij en alle andere twijfelaars en athesiten !! ??
samuel Schreef:
——————————————————-
> Sorry God geeft satan niet de schuld, dat doet de
> mens, God houd de mens schuldig voor zijn daden,
> deze doet de mens immers zelf,
oh okay, dan op die manier.
God bedenkt dus van allerlei ellende, en geeft de mens vervolgens er de schuld van dat he tin de wereld komt.
Bedoel je het zo?
> weet je nog kennis
> van goed en kwaad!
> En als jij demonische gedachten hebt dan heb je
> een probleem, daar heeft BOAZ dus gelijk in!
als ik die zou hebben, ja. Maar ik had het in dat verband over God (volgens jou, want Die heeft immers de plannen gemaakt), en niet over mij.
Het enige dat ik aan wil tonen is dat het riskant is om op de almacht van God te vertrouwen omdat de bijbel laat zien dat Gods plannen nogal eens falen.
En dan ben ik benieuwd of jij gelovigen nog kunt bemoedigen door bijv dat gezang te laten zingen.
Verder heb ik het niet over dat geloven onzin is. Het gaat me er juist om om met jou te kijken naar de betrouwbaarheid van God, Naar Zijn krediet. Júist als je wilt geloven.
Ik heb te vaak meegemaakt dat mensen tegen me zeggen: Als ik mijn geloof toen( in zware tijden) niet had gehad dan had ik het niet gerd.
Mensen die een dodelijke ziekte hebben en op God vertrouwen en zo hun ziekte aankunnen.
Dan gaat alle theologie overboord, dan is er een volste vertrouwen op onze Schepper en geeft het mensen rust en vrede.
Als het er echt op aankomt staan alle harde gelovigen met de bek vol tanden, zijn komma ne uk ers in hun sop gaargekookt en staan we met lege handen.
Dan gaat het allen nog over vertrouwen, vertrouwen op God die nooit los laat wat Zijn hand begon.
Ja maar daar heb je het weer.
Als het erop aankomt.
Denk eens aan al die gelovige mensen die de brandstapels op en de gaskamers in zijn gejaagd. Die tot het laatste moment op de ‘volkomen uitkomst’ van God dachten te kunnen vertrouwen. Juist als het erop aan komt. En dan voor hun ogen zien gebeuren dat God wel degelijk laat/moet laten varen wat Zijn hand begon.
Het probleem zit hem dus niet in het geloof van de kant van de mens, maar in het handelen van God aan de andere kant van het ‘touw’. Menselijk geloof is er voldoende, maar het goddelijk handelen. En juist díe levenservaringen kunnen van geloofshelden kleingelovigen maken.
Zou je dan toch niet liever melkboer zijn ipv zielszorger?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?