1 God is getrouw, zijn plannen falen niet,
……
Is dat zo, Theo?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDan lezen we verschillende bijbels.
In mijn bijbel kom ik het volgende tegen
het eerste plan van God: Adam & Eva in een tuin. zondeloos, zorgeloos….
maar het eindigt in ellende: de dood doet zijn intrede in de wereld.
het tweede plan van God: de nakomelingen van Adam & Eva, een samenleving zonder goddelijke regels.
Het eindigt in een massale verdrinkingsdood, georganiseerd die niet langer aan kon zien hoe het zo uit de hand loopt.
het derde plan van God: een volk, een natie aan Hem gewijd en door hem bevrijd, met duidelijke gedragsregels.
het eindigt in een door God bevolen 2-voudige ballingschap.
het vierde plan van God: een goed mens, die zichzelf opoffert voor zijn eigen ideeen, in de hoop dat zijn leerlingen dit op.
zullen pakken en zodoende het Koninkrijk van God vorm geven.
God heeft ons nog niet allemaal verdoemd zoals ten tijde van Noach en Babel, maar eigenlijk zou ik niet weten waarom niet.
God maakt wel plannen, maar Hij krijgt niet altijd wat hij wil.
4 plannen, waarvan er nu toch al 3 overduidelijk hebben gefaald, en het 4e ook niet echt succesvol is.
Hoe lees jij jouw bijbel als jij vol wilt blijven houden dat Gods plannen niet falen?
Door andere teksten ook te lezen.
En dan krijgen we weer de discussie dat de bijbel tegenstrijdigheden bevat en wat moeten we dan geloven en wat is dan echt waar en dan komt er iemand die gaat vertellen dat de tegenstellingen niet echt tegenstellingen zijn en dat jij geen christen bent en dat ik denk dat ik een christen ben maar eigenlijk atheist en etc. etc. etc. daar word ik zo moe van…zo vreselijk moe.
Laten we zover nog helemaal niet gaan, Theo.
Via het citaat uit die Psalm die je me gaf, beweer jij dat God getrouw is, en zijn plannen niet falen(=mislukken).
Ik toon je aan dat dit wishfull thinking is, omdat al een reeks van Gods plannen aantoonbaar wél falen.
En als het niet klopt wat ik zeg, toon me dat dan aan, zoals ik jou ook probeer iets duidelijk te maken.
Dat lijkt me meer zinvoller dan te diskussieren over bijbelse tegenstellingen.
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Maar ontzeg God alle menselijke eigenschappen en
> je houdt niets over.
>
> Ontdoe God van alle antropomorfismes en je houdt
> leegte over.
>
> Het boeddhisme is filosofischer dan menigeen
> denkt.
>
> God is nirwana, God is … niets.
>
> Zo, nu maar hopen dat Thomas dit leest en …
> begrijpt.
Ik begrijp het wel, maar je maakt het inhoudsloos. Dat is niets. Is God niets?
Hier een prachtige beschrijving van wat Nirwana inhoudt, en is al vaker geplaatst;
Gods Wezen is een geheim
Mijn Wezen is en blijft voor u een groot geheim, want zolang u op aarde vertoeft, is uw denken begrensd en niet in staat geestelijke diepten binnen te dringen. Maar ook voor het geestelijke dat vol licht is, ben en blijf Ik ondoorgrondelijk, ofschoon dit al in een diep geestelijk weten is doorgedrongen en zichzelf al gevormd heeft tot zijn oorspronkelijk wezen dat eens als mijn evenbeeld van Mij is uitgegaan. Bij een gelukzaligheid die eeuwig duurt, hoort echter een voortdurend zich inspannen om naar Mij zelf te komen, een voortdurend naderen van Mij.
En toch ben Ik onbereikbaar. En wederom wordt het wezen door Mij zelf aangestraald en met onbegrensde gelukzaligheid vervuld, zodat in de vereniging met Mij ook het wezen zich bewust is van mijn tegenwoordigheid. Zou Ik echter niet onbereikbaar zijn, dan zou ook eens de gelukzaligheid vervuld zijn wat echter niet kan gebeuren want er is geen einde aan het gelukkig maken door Mij, steeds zal het wezen zich inspannen bij Mij te komen en steeds opnieuw vervulling vinden en toch eeuwig Mij niet kunnen doorgronden.
Bertha Dudde
LeSage Schreef:
——————————————————-
> Ga je eens verdiepen in wat nirwana werkelijk is
> Samuel.
Ik ga mij helemaal niet meer verdiepen in wat ik net in de simpelste begrijpelijke vorm heb uitgelegd dat nirwana de hoogste staat van verlichting is, de godsstaat!
> (Nadat je ce vraag van deze draad hebt beantwoord
> natuurlijk)
Als God krijgt wat Hij wil, dan is wat Hij niet krijgt ook niet wat Hij wil!!!!
thomas Schreef:
——————————————————-
> Frederik D Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Maar ontzeg God alle menselijke eigenschappen
> en
> > je houdt niets over.
> >
> > Ontdoe God van alle antropomorfismes en je
> houdt
> > leegte over.
> >
> > Het boeddhisme is filosofischer dan menigeen
> > denkt.
> >
> > God is nirwana, God is … niets.
> >
> > Zo, nu maar hopen dat Thomas dit leest en …
> > begrijpt.
>
> Ik begrijp het wel, maar je maakt het inhoudsloos.
> Dat is niets. Is God niets?
>
> Hier een prachtige beschrijving van wat Nirwana
> inhoudt, en is al vaker geplaatst;
>
> Gods Wezen is een geheim
>
> Mijn Wezen is en blijft voor u een groot geheim,
> want zolang u op aarde vertoeft, is uw denken
> begrensd en niet in staat geestelijke diepten
> binnen te dringen. Maar ook voor het geestelijke
> dat vol licht is, ben en blijf Ik
> ondoorgrondelijk, ofschoon dit al in een diep
> geestelijk weten is doorgedrongen en zichzelf al
> gevormd heeft tot zijn oorspronkelijk wezen dat
> eens als mijn evenbeeld van Mij is uitgegaan. Bij
> een gelukzaligheid die eeuwig duurt, hoort echter
> een voortdurend zich inspannen om naar Mij zelf te
> komen, een voortdurend naderen van Mij.
>
> En toch ben Ik onbereikbaar. En wederom wordt het
> wezen door Mij zelf aangestraald en met
> onbegrensde gelukzaligheid vervuld, zodat in de
> vereniging met Mij ook het wezen zich bewust is
> van mijn tegenwoordigheid. Zou Ik echter niet
> onbereikbaar zijn, dan zou ook eens de
> gelukzaligheid vervuld zijn wat echter niet kan
> gebeuren want er is geen einde aan het gelukkig
> maken door Mij, steeds zal het wezen zich
> inspannen bij Mij te komen en steeds opnieuw
> vervulling vinden en toch eeuwig Mij niet kunnen
> doorgronden.
>
> Bertha Dudde
Je kan wel zien dat onze Bertha niet weet waar ze het over heeft, slap gelul dus!
Want in de Bijbel kunnen wij duidelijk lezen dat God bij ons zal zijn eeuwig!
1 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde waren voorbijgegaan, en de zee was niet meer. 2 En ik zag de heilige stad, een nieuw Jeruzalem, nederdalende uit de hemel, van God, getooid als een bruid, die voor haar man versierd is. 3 En ik hoorde een luide stem van de troon zeggen: Zie, de tent van God is bij de mensen en Hij zal bij hen wonen, en zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal bij hen zijn, 4 en Hij zal alle tranen van hun ogen afwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geklaag, noch moeite zal er meer zijn, want de eerste dingen zijn voorbijgegaan. 5 En Hij, die op de troon gezeten is, zeide: Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En Hij zeide: Schrijf, want deze woorden zijn getrouw en waarachtig. 6 En Hij sprak tot mij: Zij zijn geschied. Ik ben de alfa en de omega, het begin en het einde. Ik zal de dorstige geven uit de bron van het water des levens om niet. 7 Wie overwint, zal deze dingen beërven, en Ik zal hem een God zijn en hij zal Mij een zoon zijn. Openbaring 21
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?