In het eerste deel bleek ikzelf, en tot mijn grote verbazing, de enige die ronduit durfde te antwoorden met een Jazeker, God krijgt altijd wat ZHij wil, ook al trok ik het (zoals Frederik terecht opmerkte) in het pantheistische.
Maar ik wil het toch even terug naar het gewone beeld van God. Want de meesten van de prikkers zien God niet als een pantheistisch Iets.
Maar dat betekent dat vele prikkers dus niet zo'n grenzeloos vertrouwen hebben in God, als de bijbel van ons verwacht.
Als God nu eenmaal niet krijgt wat Zij wil, bijvoorbeeld als er aan het eind van de menselijke geschiedenis toch 3 of 4 mensen zijn die hun knieen niet voor de almachtige hebben willen buigen, en dus eigendom zijn van de verschrikkelijke satan…..
ja…..
kunnen we dan nog wel op Gods plannen vertrouwen? Als satan God kennelijk DEFINITIEF heeft kunnen blijven dwarsbomen in zoiets belangrijks als 1,2,3,4 mensenlevens ….. zal hij uiteindelijk God dan niet op allerlei andere gebieden (bv… zijn Koninkrijk, het leeuw en het lam, de vreemdelingen welkonm in opnze poorten etc etc) óók de baas blijken te zijn?
in hoeverre kunnen we God nog wel vertrouwen als ZHij niet per definitie krijgt wat ZHij wil?