Ja van God uit bekeken maar wij Thomas .???? Werk jij op sabbat??
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlHet gaat niet om mij, of om de werken uit het vlees.
Lees Efeze 2 van de link maar eens:
Efeze 2
5 Ook toen wij dood waren door de misdaden, heeft ons levend gemaakt met Christus; ( uit genade zijt gij zalig geworden)
6 En heeft ons mede opgewekt, en heeft ons mede gezet in de hemel in Christus Jezus;
7 Opdat Hij zou betonen in de toekomende eeuwen de uitnemende rijkdom van Zijn genade, door de goedertierenheid over ons in Christus Jezus.
8 Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof; en dat niet uit u, het is Gods gave;
9 Niet uit de werken, opdat niemand roeme.
10 Want wij zijn Zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus tot goede werken, welke God voorbereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.
theo Schreef:
——————————————————-
> Dan ben je/ zijn wij dus wel zeeeer selectief als je/we alleen de tien geboden als rechtsgeldig, als gezaghebbend zou(den) zien en de rest van de bijbel doet er dus niet toe.
Je gaat wel erg kort door de bocht. De tien geboden zijn gegeven voor ‘alle’ mensen, ik weet zeker dat je die tekst weet te vinden, dit doet niets af van het belang van de rest van de bijbel, het maakt wel onderscheid.
Ik ben dus niet selectief, dat doen de bijbelschrijvers zelf.
In een eerdere topic heb ik duidelijk uitgelegd dat christenen niet onder de wet staan. De wet was de leermeester die tot de christus leide;…(3:19-24;…. Waartoe dient dan de Wet? Ze werd toegevoegd om overtredingen openbaar te maken, totdat het zaad gekomen zou zijn aan wie de belofte was gedaan, en ze werd door bemiddeling van engelen door de hand van een middelaar overgebracht. 20 Nu is er geen middelaar waar het slechts één persoon betreft, maar God is slechts één. 21 Is de Wet daarom tegen de beloften van God? Dat geschiede nooit! Want indien er een wet was gegeven die leven kon geven, dan zou rechtvaardigheid inderdaad door middel van wet zijn gekomen. 22 Maar de Schrift heeft alle dingen te zamen aan de hoede van de zonde overgeleverd, opdat de belofte die voortvloeit uit geloof ten aanzien van Jezus Christus, aan hen gegeven zou worden die geloof oefenen. 23 Voordat het geloof echter was gekomen, werden wij bewaakt onder de wet, daar wij te zamen in verzekerde bewaring waren gesteld, in afwachting van het geloof dat stellig geopenbaard zou worden. 24 Dientengevolge is de Wet onze leermeester geworden die tot Christus leidt, opdat wij ten gevolge van geloof rechtvaardig verklaard zouden worden. Johanan.
Frans Schreef:
——————————————————-
> theo Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Dan ben je/ zijn wij dus wel zeeeer selectief
> als je/we alleen de tien geboden als rechtsgeldig,
> als gezaghebbend zou(den) zien en de rest van de
> bijbel doet er dus niet toe.
>
> Je gaat wel erg kort door de bocht. De tien
> geboden zijn gegeven voor ‘alle’ mensen, ik weet
> zeker dat je die tekst weet te vinden, dit doet
> niets af van het belang van de rest van de bijbel,
> het maakt wel onderscheid.
>
> Ik ben dus niet selectief, dat doen de
> bijbelschrijvers zelf.
Kun/wil je dat uitleggen want ik begrijp en weet werkelijk niet waar in de bijbel staat dat de rest van de geboden niet voor alle mensen zouden gelden.
Joodse gelovigen zijn van mening dat alle niet joden zich aan Noachitische geboden moeten houden, dat is voldoende zo vinde zij.
theo Schreef:
——————————————————-
> Re: Adam en Eva
> Er staat nog een ander bijbelstudietje voor je
> klaar.
>
> ————————————
> Gepost door: theo ()
>
> Datum: 11 augustus 2012 21:52
>
>
> Lotje, jouw vraag is niet te beantwoorden dus.
>
> Je wilt graag alles weten ze schreef je.
>
> ALS Adam en Eva historische figuren zijn dan moet
> je Genesis 1 en 2 eens vergelijken en let dan eens
> op wie er eerst geschapen zijn..de dieren of de
> mens.
Bs'd
Is het je nooit opgevallen dat Gen 1 in chronologische volgorde gegeven wordt, en Gen 2 niet?
> Bovendien: n Genesis 1 staat steeds God en Genesis
> 2 staat steeds God de Heer.
> Niet zonder reden.
En wat is die reden dan?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?