Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

evangeliseren

• Frederik D

Bonifatius was bisschop met bediendes. Die bemoeide zich niet met gewone mensen, met horigen.

En veel van zijn bekeringen waren bekeringen van het ene christelijk geloofje (arianisme) naar het andere christelijk geloofje (trinitarisme).

We moeten Bonifatius deromantiseren. Zo ook Willibrord.

• Frederik D

Onze opmerkingen over Bonifatius en Willibrord zijn overigens substantiële bijdrages aan het thema van deze draad. Beiden waren immers evangeliebrengers.

• theo

Ik leef nu nog, beromantiseer mij dan maar.

• Frederik D

Bonifatius begaf zich echt niet in onderontwikkeld, achtergebleven moerasgebieden waar men een onverstaanbaar dialect brabbelde, nog naakt rond liep en geen vuur kende. Zo, dat staat.

• theo

In de hoek jij en ga ga je schamen.

• Frederik D

Ook jou benader ik nuchter.

Nuchtere Friezen? Nou, daar geloof ik niet zo in. Wellicht ben ik wel nuchter en daarom ben ik geen Fries. :)

• Frederik D

Hebben jullie dan kippen? Ik heb gehoord dat er geen kip kan gedijen op die aangespoelde gronden.

Of bedoel je met veren de veerboten tussen het vasteland en de eilanden?

• theo

Diepfries

• theo

Nee hoor, ik bedoel van die weerbarstige oude metalen veren uit een versleten beplast springveren matras

• Frederik D

Een ijskoude diepfriesvorst. Cooler kan niet.