Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

evangeliseren

• theo

theo Schreef:

——————————————————-

> Gisteravond t.v. : ook in Belgie, Antwerpen, een

> blijvende trialoog tussen joden christenen en

> moslims… daar heb ik veel meer mee.

Omdat jullie op bovenstaande ook zo overweldigend reageren : Is er in onze tijd eigenlijk meer onmin tussen christenen onderling dan tussen tussen de drie grote monotheïstische godsdiensten?

• Frederik D

Jullie slapen toch op rottend stro? Of heeft de Randstad zojuist een partijtje afgedankte tiendehandse kringloopmatrassen bij jullie afgeleverd?

• theo

Vet en cool en gaaf man.

Dar maken we een wurksjip van met in de corner iets voor de kids om te lurnen met deskundige tietsjers in een church.

• theo

Zeker weten van yes, onze kompjoeters doen het zelfs op turf,

• Frederik D

En uiteraard met veel spirituele culturele activiteiten zoals christelijk mediteren met mevrouw Jacobine Geel totdat ze rood ziet.

• Frederik D

Computers? Jullie tamtammen toch nog? Of zijn jullie overgegaan op rooksignalen en hebben jullie daarom het turf onder jullie gat vandaan gegraven? Nog even en heel Friesland is in rook opgegaan. Maar ja, nog meer meren in Friesland is goed voor het toerisme. Friesland wordt weldra Friesmeer. Als ik jou was, zou ik Samuel en zo inschakelen om een Ark te bouwen. Ik zal alvast de Friese landslak informeren.

• Miracula

Ik doelde op de pek en veren. Niet op discussie als zodanig. Sorry dat ik niet duidelijk genoeg was.

Gelovigen zijn juist zeer welkom op atheïsten-prikborden, ter verlevendiging van de discussies.

Helaas durven maar weinig gelovigen dat te doen.

Omgekeerd blijf ik dus gewoon hier. Als de gelovigen niet naar ons toe komen, dan gaan wij naar hen.

• Miracula

theo Schreef:

——————————————————-

> Waarom?

>

> De boodschap van Gods liefde met de daarbij

> behorende rust en vrede in het lijf alsmede de

> boodschap van het omzien naar de naaste mag ik

> best van de daken schreeuwen, ook tegen

> atheïsten.

>

> Wie het niet horen wil moet maar een straatje of

> en prikbordje omlopen want ik wil het natuurlijk

> ook niet bij een ander door de strot drukken..

Het gaat mij om de pek en veren. Niet om discussie als zodanig.

Overigens zie ik evangeliseren vooral als een uiting van “ik heb gelijk”, “ik wil dat jij ook gelooft wat ik geloof”.

De intentie is niet de dialoog, maar bekering. Evangeliseren getuigt dus van een zeker gebrek aan respect voor andersdenkenden.

En dan komt natuurlijk de vraag op: wat doen atheïsten hier?

Dan moet je beseffen dat er alleen atheïsten zijn als gevolg van het bestaan van theïsme.

Dat er theïsme bestaat, is op zich niet erg, maar theïsten weten zich vaak niet te gedragen.

En dat levert veel ellende op in de maatschappij, voor hun naasten zeg maar.

Verder getuigt van de daken schreeuwen niet echt van rust en vrede in het lijf, vrees ik.

• theo

Ik denk, kom denk ik , laat ik dan mijn lichtje eens doen schijnen op het atheïsme prikbord.

Ik denk nu dat ze bang voor me zijn daar want het is gesloten.

• theo

Miracula Schreef:

>

> Overigens zie ik evangeliseren vooral als een

> uiting van “ik heb gelijk”, "ik wil dat jij ook

> gelooft wat ik geloof".

Hoe kom je daar nou bij?

Nou ja, behalve een aantal gelovigen die hun eigen geloof als enig zaligmakend geloof achten en dat bij anderen door de strot willen duwen .

> De intentie is niet de dialoog, maar bekering.

O ?

> Evangeliseren getuigt dus van een zeker gebrek aan

> respect voor andersdenkenden.

O ?

>

> En dan komt natuurlijk de vraag op: wat doen

> atheïsten hier?

> Dan moet je beseffen dat er alleen atheïsten zijn

> als gevolg van het bestaan van theïsme.

> Dat er theïsme bestaat, is op zich niet erg, maar

> theïsten weten zich vaak niet te gedragen.

> En dat levert veel ellende op in de maatschappij,

> voor hun naasten zeg maar.

Ik vind u tamelijk eenzijdig en kort door de bocht.

>

> Verder getuigt van de daken schreeuwen niet echt

> van rust en vrede in het lijf, vrees ik.

Het was ook bij wijze van spreken want ik zit zelden op het dak en schreeuw zeker zelden of nooit.