Die Bonifatius-kerk kreeg zijn naam pas eeuwen na het voorval. Historisch bekeken is de band tussen Dokkum en Bonifatius tamelijk recent.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlBonifatius is vermoord of wellicht terecht gedood omdat hij zich vergreep aan andermans heiligdommen. Maar of dat bij Dokkum is gebeurd, betwijfel ik ten zeerste. Het vroegmiddeleeuwse Friesland besloeg Frans Vlaanderen, Belgisch West-Vlaanderen en de Nederlandse kuststreken. En de oudste documenten repten van Dockynchirica dat meer op Duinkerken lijkt dan op Dokkum. Het gebied in het huidige Noord-Friesland was toentertijd waarschijnlijk een waddengebied en van weinig belang. Bonifatius ging echt niet keuterboertjes bekeren. Die richtte zich op de Friese notabelen.
Miracula Schreef:
——————————————————-
> Jaja, want in Friesland zijn ze er trots op dat ze
> een evangelist hebben vermoord.
>
> Is dat ook de reden dat jij zo'n gematigde dominee
> bent in plaats van het (levensgevaarlijke)
> onversneden woord van God te verkondigen?
Ik een gematigde voorganger?
Hoe kom je daar nou bij.
Ik roep de mensen in alle ernst op dat het een ernstige zaak is en dat egoïsme en vrijblijvendheid niet aan de orde is/ mag zijn.
Waarom?
De boodschap van Gods liefde met de daarbij behorende rust en vrede in het lijf alsmede de boodschap van het omzien naar de naaste mag ik best van de daken schreeuwen, ook tegen atheïsten.
Wie het niet horen wil moet maar een straatje of en prikbordje omlopen want ik wil het natuurlijk ook niet bij een ander door de strot drukken..
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?