Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

evangeliseren

• theo

We zijn dat in het nuchtere tamelijk dun bevolkte noord oost Friesland niet zo gewend om voor ons wildvreemde mensen op straat an te spreken , laat staan lukraak te “beëvangeliseren”", nou ja behalve dat J.G. zo nu en dan an de deur komen .

In een stad komt dat nog wel eens voor dat mensen je zomaar aanspreken en je willen vertellen dat je vooral moet geloven.

Wij maakten en wandeling door een prachtig stil Belgisch natuurgebied waar we werden aangesproken door een jonge man die ons vroeg of we Jezus wel kenden en of wel klaar waren voor de eeuwigheid.

Op het parkeerterrein stond waarschijnlijk zijn busje want die was rondom beplakt met bijbelteksten.

———-

Vraag: Wat is evangeliseren? Hoe zijn jullie dat gewend? Vinden we bovenstaande maar vreemd, vreemde mensen die zoiets doen?

Ik doe het b.v. niet.

• punky abaya

wij zijn gericht op de hemelingen en op het versterken van het fundament. Onze taak is niet in de eerste plaats om het evangelie te brengen.

• theo

punky abaya Schreef:

——————————————————-

> wij zijn gericht op de hemelingen en op het

> versterken van het fundament.

Hoe kom je dar op ?

>Onze taak is niet in

> de eerste plaats om het evangelie te brengen.

Mat 28,19

Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb.

• punky abaya

Mat 28,19

zucht, hier heb ik al eindeloze discussies met david over gehad.

• theo

Okay

• Frederik D

Ik evangeliseer zelf niet. Ik vent uiteraard geen enkel geloofje uit. Maar ik leur ook niet met het ongeloof aan andermans deur.

Geen geleur

en gezeur

aan de deur.

Hou je scheur

aan mijn deur.

• theo

Jij evangeliseert wel degelijk, jij promoot atheïsme op een openbaar christelijk bijbelprikbord

• Frederik D

Dat is wat anders.

Jij evangeliseert hier ook.

• theo

Maar natuurlijk.

Echter …ik ga niet zoals mijn Belgische medechristen anderen op straat luk en ook raak aanspreken of ze Jezus wel kennen.

• ¥ Lotje ¥

Dat zie je wel eens meer hoor . Ook dat ze staan om folders uit te delen en gelijk vragen hoe je denk over God .

vreemde mensen? onze lieve Heer heb verschillende kostgangers .

misschien dat ze daar in het noorden nog niet zo ver zijn . Je wil toch niet zeggen dat Belgen weer anders zijn :D of zo . Want het lijkt wel of ze in het noorden des land een eind achter lopen .Vooral Friesland (:D