Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Leesvoer: Bijbelse geschiedenis

• punky abaya

ook als ik robbert niet geloof neem je god niet serieus dus wat maakt het uit. andersom, als je god serieus neemt, kun je robbert misschien ook serieus nemen.

• punky abaya

erg secuur was hij niet. Hij noemde Aantjes openlijk een SS/er zonder zich in de feiten te verdiepen.

• punky abaya

was jij erbij? ik heb gisteren net de Illias in de papierbak geflikkerd. trouwens een overeenkomst is het woord tartarus.

• theo

Is de bijbel en de Odyssee ook vergelijkbaar als het gaat om “” het heils des volks?? ?

• Frederik D

Ik gooi liever mijn geld over andermans balk dan ik het aan die Robbert toevertrouw.

• Frederik D

Ga jij zo met boeken om?

• Frederik D

Ja, hoor. Zij het dat de Odyssee toleranter is dan de Bijbel.

Neem Penelope, de vrouw van Odysseus. Zij wacht jaren lang trouw op haar man. Het Hooglied verbleekt erbij.

Natuurlijk, Odysseus doodt alle “vrijers” van zijn vrouw. Maar het volk Israel pleegde genocide op de oorspronkelijke bewoners van hun land.

• theo

dan doemt het “probleem”op dat de bijbel het wel heeft “volgehouden”en Odyssee niet.

Pleit je voor herwaardering CQ vervanging?

• punky abaya

ik geef het liever uit aan een bloedakker.

• punky abaya

en met vrouwen