Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Leesvoer: Bijbelse geschiedenis

• Douce.

Ben ik niet duidelijk genoeg?

Douce

• Frederik D

Nee.

• Frederik D

????

Ik lees nauwelijks economie. Of heb je het over wetenschap? Zeg dat dan.

De aarde is echt 4,5 miljard jaar oud. Daar helpt geen Bijbel aan.

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Dat heb ik al eens onderbouwd.

>

> Dus je hebt in het recente verleden mijn reacties

> niet gelezen? Fraai is dat. Je lijkt wel Peri.

Bs'd

Volgens mij belazer jij de boel, want er ligt mij HELEMAAL NIKS van bij dat jij met andere woorden uit de Tenach kwam om je verhaal te onderbouwen.

Je kan niet eens hebreeuws, dus hoe wou je dat doen?

Maar goed, als je dat al eens gedaan hebt, dan hoef je het alleen even te kopiëren en hiet te plakken, en dan kunnen we het allemaal zien.

Maar dat gaat dus niet gebeuren, want je zwamt weer eens in de ruimte, zoals gewoonlijk.

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Jouw weerzin tegen de wetenschap is wel bekend.

>

> De wetenschap beweert dat de aarde een bol is.

> Wees eens een vent, Eliyahu, en belijdt dat de

> aarde plat is zoals de Tenach zegt.

Bs'd

Dat zal ik doen, zo gauw als jij me laat zien waar de Tenach zegt dat de aarde plat is.

Maar dat heb je nog nooit gedaan, en dat ga je nu ook niet doen.

• samuel

Goh dat wist ik nog niet! Maar draaien ze nu van Jupiter weg zodat ze in hun baan blijven? Dus geen bewijs kan je leveren van het gene wat je beweert? Dan blijft de vraag nog open die je niet beantwoord hebt, of je het boek van Velikovsky hebt gelezen?

• samuel

Dat is een statement wat gezien jouw geloof in evolutie en de theorieën die daar bij horen onzin. De evolutie wetenschap zegt dat de dinosauriërs uitgeroeid zijn door een meteoren inslag/en de grootste krater zou die bij Mexico zijn. Ze stellen dat bijna alle leven uitgeroeid is, maar niet alle gezien dat wij en andere levensvormen nog gewoon rondlopen. Daarmee weerleg ik dus je statement in je eigen geloofstheorie.

• Gonnie

Tjonge wat gezellig zo zeg.:S

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Een recente bijnabotsing, wat is dat?

Bs'd

Een bijnabotsing, is dat ze bijna botsen, maar net niet helemaal.

> Ook bij een bijnabotsing zou al het leven

> uitgeroeid zijn.

Dat hangt er dus helemaal vanaf hoe “bijna” het was.

Het was dusdanig bijna dat er gigantische vloedgolven veroorzaakt werden, doordat het water van de oceanen door de aantrekkingskracht van Venus naar één kant getrokken werd.

Ook de tektonische platen werden door die aantrekkingskracht uit hun fatsoen getrokken, wat resulteerde in mega-aardbevingen, en een enorme vulkanische activiteit over de hele aardbol.

En misschien was het toen dat Pangea veranderde in de wereld zoals we die nu kennen.

Kortom rampen, die, zoals de ouden schrijven, de meerderheid van de mensen op aarde het leven gekost heeft.

> Maar er was geen bijnabotsing en zeker niet

> recent.

Welke bewijzen kan je daar voor aandragen?

Of zwam je zoals gewoonlijk maar weer een beetje zonder bewijs in de ruimte?