Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Leesvoer: Bijbelse geschiedenis

• Frederik D

Die ken ik niet.

Maar sommigen hebben een klap van het postmodernisme.

Hoe je narratief van Leviticus kunt genieten, ontgaat mij. Maar sommige bijbelverhalen hebben zeer zeker een esthetische waarde.

• Frederik D

Robbert het schijnheilige boontje komt om zijn loontje.

• theo

Wat wil je ermee zeggen/schrijven?

• theo

Wat wil je ermee zeggen/schrijven?

• Frederik D

Erich von D is pure potsierlijke pseudowetenschap, PPP.

Maar de Odyssee en de mythe van de Argonauten hebben raakvlakken. En dat is niets bijzonders. Maar de Odyssee en de mythe van de Argonauten zijn niet hetzelfde verhaal.

Die Hoagland ken ik niet maar hij heeft een duim die groter is dan zijn brein.

• punky abaya

beste professor, probeer dingen nou eens van de andere kant te bekijken. Telkens dingen hier neerpleuren dat alles onzin is, god niet bestaat en robbert een oplichter is, komt niet van pas. Zet eens een andere bril op. Misschien zou je het ook mis kunnen hebben.

ach tijdverspilling, discussie met jou.

• Frederik D

Dat de Bijbel niet zo uniek is en dat onze bijbelgetrouwe bijbellezers misschien ook eens Homeros moeten gaan lezen.

Ook Homeros is geen waar geschiedsverhaal. Zeker de Odyssee niet.

• punky abaya

jaja, iedereen is een oplichter en een charlatan, behalve jij.

• Frederik D

Zolang jij in Robbert de notoire opzettelijke psychopathische oplichter gelooft, kan ik jouw God niet serieus nemen.

• Frederik D

O, nee hoor. WF Hermans bijvoorbeeld was ook geen charlatan.