Trolando Schreef:
——————————————————-
> Dus als ik goed begrijp wat jij zegt, is het zo
> dat het niet uitmaakt of de Bijbel een verzameling
> sprookjes is of iets anders, maar dat het
> toevallig zo is dat je er dingen uit kunt halen
> die van toepassing zijn op God?
Sterker nog; de dingen die men er uit kan halen, zijn van toepassing op God.
Met andere woorden; de bijbel is er, om te kunnen lezen waar Hij te vinden is.
>
> Stel dat we het wat doortrekken, stel dat niets
> dat in de Bijbel staat ooit is gebeurd, maar dat
> er bijvoorbeeld iemand was die het allemaal heeft
> opgeschreven. Waar hij het vandaan haalde is
> verder een mysterie, maar nu hebben we het. Stel
> dat het zo was, maakt dat voor jou dan iets uit?
Als het gezochte gevonden is, maakt het niet uit inderdaad, omdat door het oorzakelijke gevonden te hebben, dit de aanzet is van het onderzoeken, en de mens tot kennis en inzicht komt. En door de kennis en inzicht het Mysterie Zich meer en meer verdiept en Zich ook openbaren zal, naarmate de hunkering toeneemt.
Hoe het Mysterie werkt, is in de bijbel te lezen. Hoe de bijbel gelezen wordt, is door de werking van het Mysterie..
Aanvulling;
Gods Wezen is een geheim
Mijn Wezen is en blijft voor u een groot geheim, want zolang u op aarde vertoeft, is uw denken begrensd en niet in staat geestelijke diepten binnen te dringen. Maar ook voor het geestelijke dat vol licht is, ben en blijf Ik ondoorgrondelijk, ofschoon dit al in een diep geestelijk weten is doorgedrongen en zichzelf al gevormd heeft tot zijn oorspronkelijk wezen dat eens als mijn evenbeeld van Mij is uitgegaan. Bij een gelukzaligheid die eeuwig duurt, hoort echter een voortdurend zich inspannen om naar Mij zelf te komen, een voortdurend naderen van Mij. http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/14640220/14643104/re-woont-god-op-n-bepaalde-plaats-#msg-14643104