Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Damascus

• Ellen-Josee

Ik heb mijn ogen even naar beneden laten dwarrelen en ben daardoor overtuigd dat ze vast nog niet met Jesaja 17 zijn aangekomen:

1 De Godsspraak over Damascus.

Zie, Damascus wordt weggenomen, zodat het geen stad meer is: het wordt een puinhoop, een bouwval.

Wel met een hoop andere heidense onzin :)

• Ellen-Josee

Zolang jij het verschil tussen intuitie en heilige Geest niet weet, ben je een ‘maatje te klein’ voor mij jongen.

Ellen

• samuel

Lees gewoon je Bijbel theo, en tanks vliegen niet. Wel eens een leger van laten we zeggen 50.000.000 over een brug zien gaan? Denk je dat er nog bruggen heel zijn als er een leger van zulke proporties op komt zetten. Die worden opgeblazen. Vandaar dat de Bijbel in het boek Openbaring erover spreekt als de Eufraat droog is komen de koningen uit de landen waar de zon opkomt, het oosten dus.

Nu mag jij er wat van maken wat je wilt, onderbouw het dan ook, loze kreten zeggen mij weinig en de andere lezers ook.

• theo

Spreek jij ook voor andere lezers.?

Maar goed, het boek Openbaring is geen precies draaiboek voor hoe het in de (voor ons nabije) toekomst zal gaan.

Johannes schreef geen boek waar precies exact uit de doeken wordt gedaan wat er over ca 2000 jaar zou staan te gebeuren.

Zolang dat enorme verschil van inzicht over de betekenis van het boek Openbaring tussen mensen blijft bestaan is over en weer debatteren over dit boek een tamelijk zinloze bezigheid.

Wat het boek Openbaring m.i. wel is heb ik hier wel enige keren geschreven.

• punky abaya

niks dan hoogmoed, jouw nederigheid is ver te zoeken en mijn god rekent juist af met brainpower. De manier waarop jij over god en de joden jankt, is niet helemaal fris.

• samuel

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> Ik heb mijn ogen even naar beneden laten dwarrelen

> en ben daardoor overtuigd dat ze vast nog niet met

> Jesaja 17 zijn aangekomen:

> 1 De Godsspraak over Damascus.

> Zie, Damascus wordt weggenomen, zodat het geen

> stad meer is: het wordt een puinhoop, een

> bouwval.

Goed gelinkt Jesaja 17. Wie weet wat voor rol Damascus gaat spelen op het wereld toneel.

>

> Wel met een hoop andere heidense onzin :)

Ja, whats new?

Maar het zet inderdaad wel de vraag open wat als?

• punky abaya

Ope. 9:14

• punky abaya

Johannes schreef geen boek waar precies exact uit de doeken wordt gedaan wat er over ca 2000 jaar zou staan te gebeuren

Nee, Johannes verveelde zich, en schreef een grappig boek dat we niet al te serieus moeten nemen.

• punky abaya

grapjes grapjes,

maar een inhoudelijk antwoord ho maar

• theo

Moet/kun jij niet gaan vissen op vissen ipv vissen naar ruzie?