Och, ik ben een voorstander van abortuspreventie, maar ik vind het plaatje hierboven een vorm van verkrachting op zichzelf.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlWeet ik niet. Ik heb me er te weinig in verdiept om daar een uitspraak over te doen. Ik vind dat mensen in het algemeen vrij moeten zijn om volgens hun eigen normen en waarden te leven en dat wanneer iemand vindt dat het onethisch is om abortus te plegen, diegene vrij is dat ook niet te doen. Ik heb het nu over de politieke kant van het verhaal. In praktijk denk ik dat je moet voorkomen dat het überhaupt een issue wordt, bijvoorbeeld door na te denken bij wat je doet, en door niet op je 50e kinderen te willen, enzovoorts. Maar ja, dan zijn er altijd nog de schrijnende gevallen, waar je niets aan kunt doen, die toch gebeuren, waar het heel realistisch is dat een abortus veel ellende voor ouders en kind had kunnen voorkomen, enz. Dan vind ik dat ik niet degene ben om daarvan te zeggen of het goed of fout is.
Het probleem met dat plaatje is dat het doet alsof het vinden van leven buiten de aarde en het vinden van leven op aarde vergelijkbaar is. Dat is het niet. Als er leven buiten de aarde gevonden wordt, dan is dat een enorme doorbraak en hebben wij christenen ook het een en ander uit te leggen, lijkt me.
CU Schreef:
——————————————————-
> Het joodse jongetje wat met 8 dagen besneden wordt
> heeft geen toestemming gegeven tot zijn
> besnijdenis.
>
> Is dat wel eerlijk?
>
> Een ongeboren vrucht wat geaborteerd wordt heeft
> geen toestemming gegeven tot abortus.
>
> Is dat wel eerlijk?
>
>
> Is het één met het ander te vergelijken? Volgens
> een Joodse rabijn op radio 1 wel. Hij betoogde dat
> als er geen besnijdenis meer uitgevoerd mag
> worden, er ook geen abortussen meer mogen worden
> uitgevoerd.
Laat me raden: het is hem in de bol geslagen.
Ellen
Bij een jongen zijn er na de besnijdenis geen nadelige gevolgen voor sexplezier, voorstanders beweren zelfs dat het nog leuker/lekkerder is.
Bij een meisje wordt de clitoris weggehaald, sexplezier kan daarbij aanmerkelijk worden beperkt.
In sommige culturen wordt zelfs de vagina voor een deel dichtgenaaid, details voor nadelen t.o.v. sexplezier hoef ik vast niet te geven.
Waar nog bij komt dat het vaak bij de wat primitievere volkeren plaatsvindt met weinig/geen kennis van hygiëne ..er sterven dan ook talloze meisjes n.a.v. besnijdenis.
Er is een sterke lobby voor een wereldwijd verbod op meisjesbesnijdenis, in Nederland is het sowieso verboden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?