M*j*r** Schreef:
——————————————————-
> samuel Schreef:
> ————————————————–
> —–
>
> > Ik heb je net verteld wat een feit is, nou ga
> je
> > een feit ontkennen, ik zal het je laten lezen:
> > Romeinen 6: 10 Want wat zijn dood betreft, is
> Hij
> > voor de zonde eens voor altijd gestorven; wat
> zijn
> > leven betreft, leeft Hij voor God. 11 Zo moet
> het
> > ook voor u vaststaan, dat gij wèl dood zijt
> voor
> > de zonde, maar levend voor God in Christus
> Jezus.
> > 12 Laat dan de zonde niet langer als koning
> > heersen in uw sterfelijk lichaam, zodat gij aan
> > zijn begeerten zoudt gehoorzamen, 13 en stelt
> uw
> > leden niet langer als wapenen der
> ongerechtigheid
> > ten dienste van de zonde, maar stelt u ten
> dienste
> > van God, als mensen, die dood zijn geweest,
> maar
> > thans leven, en stelt uw leden als wapenen der
> > gerechtigheid ten dienste van God. 14 Immers,
> de
> > zonde zal over u geen heerschappij voeren, want
> > gij zijt niet onder de wet, maar onder de
> genade.
> >
> > Dat is toch klare taal vriend. Maar ik had jou
> de
> > vraag gesteld of jij ook dood bent voor de
> zonde?
> > En daar heb je geen antwoord op gegeven.
> > Van mij mag je Jezus voor leugenaar uitmaken en
> > Paulus ook, maar het komt op jou conto niet de
> > mijne!
>
> Komt tie nog een keer. De reden waarom jij niet
> niet dood bent voor de zonde en jezelf maar voor
> de gek blijft houden.
Mij houd je niet voor de gek hoor spuit elf! Ik geloof wat de Bijbel verteld niet wat jij verteld!
>
>
> Gepost door: M*j*r** ()
> Datum: 03 juli 2012 00:49
>
>
> samuel Schreef:
> ————————————————–
> —–
>
> > Ik kan niet meer zondigen! Mijn zonde is dood en
>
> > mede gekruisigd met Jezus, dat kan je lezen in
> > Romeinen 6.
>
> Nou, dat Romeinen 6 slaat niet op jou.
Dat slaat op iedere onderdompelings gedoopte christen, dus zeer zeker ook op mij.
De vraag is eerder slaat het ook op jou?
> Ik neem aan dat je een grapje maakt?
Nee ik maak geen grapjes over de Schrift, dat moet je toch wel weten onderhand.
Jij zondigt
> nog heel wat af Samuel. Dat is allemaal te lezen
> op dit prikbord.
> Of dacht jij dat mensen infantiel noemen, mensen
> constant denigrerend toespreken en al die taal die
> jij hier op dit bord eruit gooit naar mensen die
> het niet met jou eens zijn, niet onder “zondigen”
> valt?
Nee niet echt, het is wat jij ervan maakt niet ik, infantiel betekend gewoon kinderachtig net zo iets wat jij dus regelmatig doet. Is dat nu een zonde dat ik dat zeg? Niet echt toch!
Overigens Jezus mijn Heer was erg expliciet naar mensen zoals …. , addergebroed, satans kinderen, huichelaars, en vaak sprak Hij ze toe op een belerende toon, Verwijt jij een ander dat deze ook doet!
7 Zalig zij, wier ongerechtigheden vergeven en wier zonden bedekt zijn.
Hoe zit dat bij jou?
25 Wij moeten onze eigen bijeenkomst niet verzuimen, zoals sommigen dat gewoon zijn, maar elkander aansporen, en dat des te meer, naarmate gij de dag ziet naderen.
26 Want indien wij opzettelijk zondigen, nadat wij tot erkentenis der waarheid gekomen zijn, blijft er geen offer voor de zonden meer over, 27 maar een vreselijk uitzicht op het oordeel en de felheid van een vuur, dat de wederspannigen zal verteren.
Ben je nu niet opzettelijk aan het zondigen?
Wel, dan heb je Jezus wel erg slecht
> begrepen.
Jij bent nu niet echt een lichtpunt op begrijpen wat Jezus leerde, dus je je neemt het me toch niet kwalijk dat ik je nu ook niet serieus neem.
> Maar je zal er wel achter komen.
Waar moet ik achter komen?
En als jij daar nu nog achter gaat komen dat je iets heel verkeerds aan het doen bent, in de toekomende tijd, ga je mij het vertellen dan?
>
> 26 WIE MEENT DAT HIJ GOD DIENT, TERWIJL HIJ ZIJN
> TONG NIET KAN BETEUGELEN, ZIT OP EEN DWAALSPOOR,
> EN HEEL ZIJN GODSDIENST IS VERGEEFSE MOEITE.
En meen jij dat jij je tong kan beteugelen? Niet echt hé? Daarom kom je ook altijd met dwalingen aan, en ja dat is valse godsdienst volgens de Bijbel.
>
> 8 Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben,
> misleiden wij onszelf en de waarheid is in ons
> niet.
> 10 Indien wij zeggen, dat wij niet gezondigd
> hebben, maken wij Hem tot een leugenaar en zijn
> woord is in ons niet.
Je vergeet even vers 9 ertussen te zetten, misschien per ongeluk of niet, daarom doe ik dat maar: 9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid.
Ik zeg ook niet dat ik niet gezondigd heb, dat is namelijk in de verleden tijd, voor de bekering, je kan niet zeggen als er tegen je gezegd wordt bekeer je vraag vergeving voor je zonden, ik heb nooit gezondigd ik heb geen bekering en vergeving nodig! Maar hoe zit dat met jou? Zondig je nog of heb je je bekeerd en vergeving gevraagd voor je zonden?
38 En Petrus antwoordde hun: Bekeert u en een ieder van u late zich dopen op de naam van Jezus Christus, tot vergeving van uw zonden, en gij zult de gave des heiligen Geestes ontvangen.
28 zo zal ook Christus, nadat Hij Zich éénmaal geofferd heeft om veler zonden op Zich te nemen, ten tweeden male zonder zonde aanschouwd worden door hen, die Hem tot hun heil verwachten.
Dat is voor alle zonden, in verleden, heden en toekomst.
>
> 5 Met je botte en onboetvaardige gezindheid stapel
> je voor jezelf een kapitaal van toorn op tegen de
> dag van de toorn, wanneer Gods rechtvaardig
> oordeel openbaar zal worden
Dat ben je met deze tekst zeker aan het doen, maar je kan nog gered worden!
28 Voorwaar, Ik zeg u, dat alle zonden aan de kinderen der mensen zullen vergeven worden, ook de godslasteringen, welke zij gesproken mogen hebben; 29 maar wie gelasterd heeft tegen de heilige Geest, heeft geen vergeving in eeuwigheid, maar staat schuldig aan eeuwige zonde. 30 Immers, zij zeiden: Hij heeft een onreine geest.
Nu nog maar een keer een tekst die bevestigt wat een christen is voor de zonde: 21 Want hiertoe zijt gij geroepen, daar ook Christus voor u geleden heeft en u een voorbeeld heeft nagelaten, opdat gij in zijn voetstappen zoudt treden; 22 die geen zonde gedaan heeft en in wiens mond geen bedrog is gevonden; 23 die, als Hij gescholden werd, niet terugschold en als Hij leed, niet dreigde, maar het overgaf aan Hem, die rechtvaardig oordeelt; 24 die zelf onze zonden in zijn lichaam op het hout gebracht heeft, opdat wij, aan de zonden afgestorven, voor de gerechtigheid zouden leven; en door zijn striemen zijt gij genezen. 25 Want gij waart dwalende als schapen, maar thans hebt gij u bekeerd tot de herder en hoeder van uw zielen.
Ben jij een christen?
1 Mijn kinderkens, dit schrijf ik u, opdat gij niet tot zonde komt. En als iemand gezondigd heeft, wij hebben een voorspraak bij de Vader, Jezus Christus, de rechtvaardige;