Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

alverzoening

• theo

Zo is dat keessie, ik merk dat je je er inmiddels danig in hebt verdiept.

• keessie

Jij bent zeker geen ongelovige Theo jij geloofd zoveel dat gaat zelfs de Bijbel te buiten.

• keessie

Wederom heb je iemand niet kunnen overtuigen Theo

• theo

Natuurlijk keessie, natuurlijk.

Overigens heb ik een voorstel gedaan waar je niet op inging om serieus over de eindtijd in debat te gaan.

Zonder oneliners van jouw kant en ik wil de belofte dat je niet afhaakt.

• Frederik D

Het goede nieuws is dat God bestaat. Het slechte nieuws is dat God bijna iedereen eeuwig op zo'n zeer vreselijke martelt dat Auschwitz erbij verbleekt. Lijkt mij nou niet bepaald een halleluja waard.

• theo

Is ook niet mijn opzet keessie.

Ik verkondig het evangelie, de blijde (BLIJDE !!) boodschap.

Iemand die zich niet wil laten overtuigen die kan ik en niemand anders overtuigen.

Dat hoeft ook niet maar ik gun een ieder wel mijn geloof van rust en vrede en zonder angst voor het hiernamaals en verdoemenis voor anderen.

Beschouw het maar als: Denk er gewoon eens over na.

Verder niks.

Ik gun een ieder zijn/haar eigen geloofsbeleving en dogma's en Godsbeelden.

Nou ja, zoals je wel weet heb ik wel iets tegen sektarische groeperingen.

• keessie

Ach Theo je wil/ of kan er geen moeite voor doen wanneer het woord eeuwig is en wanneer niet

• theo

keessie Schreef:

——————————————————-

> Ach Theo je wil/ of kan er geen moeite voor doen

> wanneer het woord eeuwig is en wanneer niet

Ach keessie,

Okay.

• Frederik D

Dus je bent een polytheïst? Of heb je nooit wat over het polytheïsme gelezen? Nou ik wel. Polytheïsten houden er meerdere goden op na. En dat mag niet van de Bijbel. Heb ik ooit gelezen. En Jehovah's Getuigen zijn onvervalste polytheïsten.

• Frederik D

Maar polytheïsme valt toch niet Bijbels te onderbouwen?