Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Hoe lang duurt de onsterfelijkheid van God?

• Douce.

Ongemerkt doet het kennelijk toch wel het een en ander, want die Bijbelse prikbord is erg in trek, ook bij mensen die God aan hun laars lappen.

Nog afgezien van de Blijde Boodschap van Christus. Zou jij iemand die jouw kind niet zou erkennen nog een moment aandacht geven?

Van God wordt maar even (ik zeg het nu gewoon even op aards niveau;)) verwacht dat als je Zijn zoon niet erkent, Hij je toch in Zijn Huis ontvangt.

Toch wel vreemd nietwaar?

('t Is maar een gedachte die in mij opkwam, onze zondige aard nog buiten beschouwing gelaten).

Douce

• Gonnie

En mensen die niet geloven die zal na dit leven altijd lijden.?

Zo had ik het begrepen. En ach wat vreemd toch ik ben ongevraagd op de wereld gezet, en om dat ik niet gelovig ben geworden wordt ik verder gestraft zonder ophouden. :S

• Douce.

Gepost door: Douce ()

Datum: 23 juni 2012 23:48

Het offer van Jezus Christus was toereikend voor heel de wereld, maar de persoonlijke relatie met God kan slechts hersteld worden door persoonlijke behoudenis.

De woorden hiervoor in het Grieks zijn ook anders, maar dat wordt vaak vergeten.

Een persoonlijke relatie kan slechts hersteld worden in een persoonlijke verzoening, die is altijd van twee kanten.

Het spreekt juist van barmhartigheid om mensen dat te vertellen i.p.v. ze mede te delen dat het allemaal toch wel goed komt.

Douce

• Gonnie

Ik verwacht helemaal niet dat ik in de hemel kom, echt niet. Maar misschien reïncarneer ik wel, hoe wel ik hoop het niet.

Maar dat is toch ook een geloof.?

• Douce.

Dit soort gedachtegangen kan ik niet uit je hoofd praten, mede omdat ik blij ben dat ik het leven heb gekregen.

Daar alleen al zie ik de grootheid van God in, dat ben ik nooit in mijn leven kwijt geraakt.

Douce

• BOAZ

Zelfs een dwaas die zwijgt gaat door voor wijs, ik verkies om nu te zwijgen!

Boaz.

• Douce.

Ik praat zelden over een hemel, wel over eeuwig leven of eeuwige toestand c.q. Vaderhuis.

Of je nu in reincarnatie geloof of in iets anders, eeuwig leven heb je. Maar ook dat wordt door mensen ontkent.

Mijn bed roept, dus ik ga eens afsluiten.

Welterusten.

Douce

• 'en passant'

nihil

• BOAZ

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Ik verwacht helemaal niet dat ik in de hemel kom,

> echt niet. Maar misschien reïncarneer ik wel, hoe

> wel ik hoop het niet.

Reincarnatie is niet een Bijbels concept!

Dat kan dus de prullenbak in en ook volgens jou terecht want jij hoopt het niet.

Ook jij kan en mag in de hemel komen maar ik kan jou niet overtuigen.

Wel kan jij aan de hemelse Vader bidden of Hij jou wil trekken!

Johannes 6: 44 Niemand kan tot Mij komen, tenzij de Vader, die Mij gezonden heeft, hem trekke, en Ik zal hem opwekken ten jongsten dage.

Boaz.

>

> Maar dat is toch ook een geloof.?

• Daan

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> En mensen die niet geloven die zal na dit leven

> altijd lijden.?

Natuurlijk niet Gonnie.

Iemand die dood is gegaan voelt niets meer.

Die hele HEL is angstpraterij.

> Zo had ik het begrepen. En ach wat vreemd toch ik

> ben ongevraagd op de wereld gezet, en om dat ik

> niet gelovig ben geworden wordt ik verder gestraft

> zonder ophouden. :S