Ellen-Josee Schreef:
——————————————————-
> God begrijpt ons beter dan wij onszelf begrijpen
> Daarom kunnen wij ons ook helemaal aan Hem toevertrouwen.
Zo is het !
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDe mens kan alleen leren wat onsterfelijk is van de Onsterfelijke.
De Woorden van God en van Hem die uit de hemel is nedergedaald
Johannes 6:38 Want Ik ben van de hemel nedergedaald, niet om mijn wil te doen, maar de wil van Hem, die Mij gezonden heeft. 39 En dit is de wil van Hem, die Mij gezonden heeft, dat Ik van alles wat Hij Mij gegeven heeft, niets verloren late gaan, maar het opwekke ten jongsten dage. 40 Want dit is de wil mijns Vaders, dat een ieder, die de Zoon aanschouwt en in Hem gelooft, eeuwig leven hebbe, en Ik zal hem opwekken ten jongsten dage.
41 De Joden dan morden over Hem, omdat Hij gezegd had: Ik ben het brood, dat uit de hemel nedergedaald is, 42 en zij zeiden: Is dit niet Jezus, de zoon van Jozef, wiens vader en moeder wij kennen? Hoe zegt Hij nu: Ik ben uit de hemel nedergedaald? 43 Jezus antwoordde en zeide tot hen: Mort niet onder elkander.
Toch weten de alverzoeners het beter dan de Here Jezus Christus.
Boaz.
Het zou verboden moeten worden.
Op de brandstapel met al die alverzoeners zoals jij ze noemt, natuurlijk samen met iedereen die het niet eens is met jou zoals daar zijn de atheïsten en de moslims natuurlijk , de Roomschen en de J.G., de boeddhisten en de hindoeisten, de mormonen en de remonstranten en doopsgezinden, de joodse gelovigen en de ZDA, alle vrijzinnigen binnen welk kerkgenootschap dan ook, al de bosjesmannen en talloze arme zwartjes in talloze jungles, al die rotjochies die bij duizenden dakloos al stelend en snuivend door de grote wereldsteden zwerven en zich niks van God aantrekken, al die kansarme vrouwen overal ter wereld die onderdrukt worden en geen enkel lichtpuntje in hun leven zien en niks van jouw geloof moeten hebben omdat ze dat niet meer kunnen in hun uitzichtloos bestaan. Gewoon iedereen die het niet eens is met jou.
samuel Schreef:
——————————————————-
> Eerst wil je die mensen op de brandstapel zetten
> en nu wil je ze weer opruimen theo! Is het
> vooruitzicht van de hel niet erg genoeg?
Daar wordt het alleen maar erger van.
Zeker voor die mensen die tijdens hun aards bestaan in een hel leefden/leven ook nog door sommige mensen wordt aangezegd dat hun hel in veel ergere mate nooitophoudend wordt voortgezet.
Vertel het de (klein)kinderen van concentratiekampslachtoffers dat hun (groot)ouders sinds hun martelgang en dood in het kamp van toen af aan en vervolgens nooitophoudend in een soort hellevuur zullen verblijven.
Durf je dat aan?
Bekeren en geloven is verre weg de beste keus.
Johannes 6:58 Dit is het brood, dat uit de hemel nedergedaald is; niet gelijk de vaderen gegeten hebben en gestorven zijn; wie dit brood eet, zal in eeuwigheid leven. 59 Dit zeide Hij, lerende in de synagoge te Kafarnaüm.
De afval in Galilea
60 Vele dan van zijn discipelen hoorden dit en zeiden: Deze rede is hard; wie kan haar aanhoren? 61 Jezus nu wist bij Zichzelf, dat zijn discipelen hierover morden, en Hij zeide tot hen: Geeft u dit aanstoot? 62 Wat dan, indien gij de Zoon des mensen daarheen zaagt opvaren, waar Hij tevoren was? 63 De Geest is het, die levend maakt, het vlees doet geen nut; de woorden, die Ik tot u gesproken heb, zijn geest en zijn leven. 64 Maar er zijn sommigen onder u, die niet geloven. Want Jezus wist van den beginne, wie het waren, die niet geloofden, en wie het was, die Hem verraden zou. 65 En Hij zeide: Daarom heb Ik u gezegd, dat niemand tot Mij komen kan, tenzij het hem van de Vader gegeven zij.
66 Van toen af keerden vele van zijn discipelen terug en gingen niet langer met Hem mede.
Boaz.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?