Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Hoe lang duurt de onsterfelijkheid van God?

• BOAZ

1 Timoteus 6:16 die alleen onsterfelijkheid heeft en een ontoegankelijk licht bewoont, die geen der mensen gezien heeft of zien kan. Hem zij eer en eeuwige kracht! Amen.

Zo is het Grieks vertaald door de alverzoener Young.

1 Timoteus 6:16

who only is having immortality, dwelling in light unapproachable, whom no one of men did see, nor is able to see, to whom is honour and might age-during! Amen.

Daar hebben we onze aionios weer, is de eer en kracht aan een onsterfelijke God eeuwig of eeuw afhankelijk.

Heeft de filosofisch ingestelde sterfelijke mens inzicht in het onsterfelijke?

Nee de mens kan er alleen over filosoferen:S

Boaz.

• rudi bijbelstudie

jij snapt het hele punt niet van aionen. De vraag of aion eindig of eewig is, is een non discussie. Dat een stoplicht een groene kleur heeft wil nog niet zeggen dat een stoplicht uit gras bestaat en een koe graag stoplichten eet.

de aionen komen voort uit de eeuwigheid. We leven in een dependance van de eeuwigheid.

• Stefan

1 Timoteus 6:16 die alleen onsterfelijkheid heeft en een ontoegankelijk licht bewoont, die geen der mensen gezien heeft of zien kan. Hem zij eer en eeuwige kracht! Amen.

1 Timoteus 6:16

who only is having immortality, dwelling in light unapproachable, whom no one of men did see, nor is able to see, to whom is honour and might age-during! Amen.

Betekenis; age

(Richtingen en plaatsen) omhoog

Ook een filosofisch leuke vertaling; omhoog. Een Kracht van/naar omhoog; een Jacobsladder.

Zeker in relatie met Filip.3 20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook de Zaligmaker verwachten, namelijk de Heere Jezus Christus;

21 Die ons vernederd lichaam veranderen zal, opdat het gelijkvormig worde aan Zijn heerlijk lichaam, naar de werking, waardoor Hij ook alle dingen Zichzelf kan onderwerpen.

Joh.16:26 In die dag zult gij in Mijn Naam bidden; en Ik zeg u niet, dat Ik de Vader voor u bidden zal;

27 Want de Vader Zelf heeft u lief, omdat gij Mij liefgehad hebt, en hebt geloofd, dat Ik van God ben uitgegaan.

28 Ik ben van de Vader uitgegaan, en ben in de wereld gekomen; weer verlaat Ik de wereld, en ga heen tot de Vader.

Joh 6,44

Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.

Of is de vertaling ‘omhoog’ niet filosofisch, maar een eeuwig-durende Roep.

En dan kom ik weer terug bij de tekst die ik al eerder aanhaalde in een reactie, en betreft de eeuwig-durende Roep, goed passend is, maar niets voor jou Boaz, maar wel voor het topic; http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15570721/15576898/re-o-ja-nog-ietsgezang-436#msg-15576898

U zult Mij kunnen herkennen als een Wezen dat in zich liefde, wijsheid en macht is. En u zult Mij dan ook steeds meer liefhebben en het u gelukkig maken heeft steeds en steeds weer plaats, want nooit zult u - als u eens door Mij gelukkig gemaakt bent - deze gelukzaligheid willen missen. De vonk die uit Mij werd uitgestraald als zelfstandig wezen, zal voortdurend aansturen op de vuurzee van mijn liefde.

En dit streven om bij Mij te zijn zal eeuwig niet eindigen, eeuwig zal de liefde zich wegschenken, eeuwig zullen de zielen zich openen en eeuwig de straal van mijn liefde in zich opnemen. En steeds zal het verlangen naar Mij en het voortdurend vervullen ervan, gelukzaligheid bereiden die nooit meer zal eindigen.

• Frederik D

Dat een stoplicht een groene kleur heeft wil nog niet zeggen dat een stoplicht uit gras bestaat en een koe graag stoplichten eet.

——————–

:)

Maar een groen stoplicht? Stop jij als een verkeerslicht op groen staat?

• Ellen-Josee

BOAZ Schreef:

——————————————————-

> 1 Timoteus 6:16 die alleen onsterfelijkheid heeft

> en een ontoegankelijk licht bewoont, die geen der

> mensen gezien heeft of zien kan. Hem zij eer en

> eeuwige kracht! Amen.

>

> Zo is het Grieks vertaald door de alverzoener

> Young.

>

> 1 Timoteus 6:16

> who only is having immortality, dwelling in light

> unapproachable, whom no one of men did see, nor is

> able to see, to whom is honour and might

> age-during! Amen.

>

> Daar hebben we onze aionios weer, is de eer en

> kracht aan een onsterfelijke God eeuwig of eeuw

> afhankelijk.

>

> Heeft de filosofisch ingestelde sterfelijke mens

> inzicht in het onsterfelijke?

>

> Nee de mens kan er alleen over filosoferen:S

>

> Boaz.

Nou, het wordt mij ook echt kwalijk genomen als ik stel dat ‘wij God niet kunnen begrijpen’ daar worden sommige ‘niet helemaal christenen’ erg snibbig van.

Het heet dan dat mijn Lliefde te kort schiet ja, ik ben hoogmoedig en voorwaardelijk… vanuit mijn hoge flat kijk ik neer…

Heb jij daar ook zo'n last van :?

Of zijn ze onlangs toch begonnen je schoenen te poetsen? :D

Ellen

• Frans

Je hebt trouwens wel gelijk dat wij God niet kunnen begrijpen, tenminste niet meer dan Hij zich in ons wil openbaren.

Gelukkig begrijp God ons wel.

• samuel

Frans Schreef:

——————————————————-

> Je hebt trouwens wel gelijk dat wij God niet

> kunnen begrijpen, tenminste niet meer dan Hij zich

> in ons wil openbaren.

>

> Gelukkig begrijp God ons wel.

Ja Frans dat doet Hij zeker:

16 Want over de engelen ontfermt Hij Zich niet, maar Hij ontfermt Zich over het nageslacht van Abraham. 17 Daarom moest Hij in alle opzichten aan zijn broeders gelijk worden, opdat Hij een barmhartig en getrouw hogepriester zou worden bij God, om de zonden van het volk te verzoenen. 18 Want doordat Hij zelf in verzoekingen geleden heeft, kan Hij hun, die verzocht worden, te hulp komen. Heb.2

• Frans

Bedankt voor de tekst. :)

• samuel

Tot je dienst. :)

En goed om je weer te zien hier.

• Ellen-Josee

God begrijpt ons beter dan wij onszelf begrijpen :)

Daarom kunnen wij ons ook helemaal aan Hem toevertrouwen.