1 Timoteus 6:16 die alleen onsterfelijkheid heeft en een ontoegankelijk licht bewoont, die geen der mensen gezien heeft of zien kan. Hem zij eer en eeuwige kracht! Amen.
1 Timoteus 6:16
who only is having immortality, dwelling in light unapproachable, whom no one of men did see, nor is able to see, to whom is honour and might age-during! Amen.
Betekenis; age
(Richtingen en plaatsen) omhoog
Ook een filosofisch leuke vertaling; omhoog. Een Kracht van/naar omhoog; een Jacobsladder.
Zeker in relatie met Filip.3 20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook de Zaligmaker verwachten, namelijk de Heere Jezus Christus;
21 Die ons vernederd lichaam veranderen zal, opdat het gelijkvormig worde aan Zijn heerlijk lichaam, naar de werking, waardoor Hij ook alle dingen Zichzelf kan onderwerpen.
Joh.16:26 In die dag zult gij in Mijn Naam bidden; en Ik zeg u niet, dat Ik de Vader voor u bidden zal;
27 Want de Vader Zelf heeft u lief, omdat gij Mij liefgehad hebt, en hebt geloofd, dat Ik van God ben uitgegaan.
28 Ik ben van de Vader uitgegaan, en ben in de wereld gekomen; weer verlaat Ik de wereld, en ga heen tot de Vader.
Joh 6,44
Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.
Of is de vertaling ‘omhoog’ niet filosofisch, maar een eeuwig-durende Roep.
En dan kom ik weer terug bij de tekst die ik al eerder aanhaalde in een reactie, en betreft de eeuwig-durende Roep, goed passend is, maar niets voor jou Boaz, maar wel voor het topic; http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15570721/15576898/re-o-ja-nog-ietsgezang-436#msg-15576898
U zult Mij kunnen herkennen als een Wezen dat in zich liefde, wijsheid en macht is. En u zult Mij dan ook steeds meer liefhebben en het u gelukkig maken heeft steeds en steeds weer plaats, want nooit zult u - als u eens door Mij gelukkig gemaakt bent - deze gelukzaligheid willen missen. De vonk die uit Mij werd uitgestraald als zelfstandig wezen, zal voortdurend aansturen op de vuurzee van mijn liefde.
En dit streven om bij Mij te zijn zal eeuwig niet eindigen, eeuwig zal de liefde zich wegschenken, eeuwig zullen de zielen zich openen en eeuwig de straal van mijn liefde in zich opnemen. En steeds zal het verlangen naar Mij en het voortdurend vervullen ervan, gelukzaligheid bereiden die nooit meer zal eindigen.