Heeft niets met Samuel of Boaz te maken, waarom zou ik vrezen voor de mens als ik weet waartoe hij in staat is?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlBehalve christus geestelijke broeders,komt er niemand verder in de hemel.
En als je weet wat de bijbel echt leerd,en je past dat toe kom je in aanmerking voor eeuwig leven op aarde;..Ps 37:29;..29 De rechtvaardigen, díé zullen de aarde bezitten, En zij zullen er eeuwig op verblijven
Maar dat had ik je in je vorige sprangende vraag al verteld.
Johanan.
Je vraag is inderdaad zoals al door iemand aangegeven een belangrijke, en zou iedere christen zich in feite moeten stellen of gesteld hebben.
Nietzsche, die ook als de vader van het postmodernisme kan beschouwd worden zei dat er geen waarheid was enkel interpretatie, en ik volg hem hierin wel… Er zijn zo'n dertigduizend religies die zich op de bijbel gebaseerd hebben, en er zijn nog tig individuen die er nog andere denkwijzen op na houden die op de bijbel gebaseerd zijn. Jehovah heeft het dan wel erg moeilijk gemaakt om de waarheid te kunnen achterhalen. Was het dan niet simpeler geweest om één religie te hebben op de bijbel als de waarheid het belangrijkste was geweest?
De bijbel maakt duidelijk dat Satan de waarheid versluierd heeft, maar kan je dan iemand kwalijk nemen of zelfs straffen voor het feit dat hij niet op de hoogte is van de waarheid?
De bijbel maakt dan ook duidelijk dat de verzoening niet iets is dat we verdienen, maar dat we dat verkrijgen hebben door dat Jezus zijn leven voor ons gegeven heeft.
De vergissing die vaak gemaakt word is voor wie de bijbel is geschreven, dat met name het NT, dat wordt duidelijk gemaakt in Heb 3.1… Het is dan ook aan deze groep dat de waarheid wordt geopenbaard.
Volgens mij is dan ook je aanname correct dat oprechtheid een stuk belangrijker is dan DE waarheid te bezitten.
http://www.youtube.com/watch?v=jz0QsNAUjpo&feature=results_main&playnext=1&list=PLC6B247956BEF2507
Oh, my baby, when you're older
Maybe then you'll understand
You have angels that dance around your shoulders
'Cause at times in life you'll need a helping hand
Oh, my baby, when you're praying
Leave your burden by my door
You have Jesus standing by your bedside
To keep you calm, keep you safe,
Away from harm
Worry not my daughters,
Worry not my sons
Child, when life doesn't seem worth living
Come to Jesus and let Him hold you in His arms
Oh, my baby, when you're crying
Never hide your face from me
I have conquered hell and driven out the demons
I have come with a life to set you free
Worry not my daughters,
Worry not my sons
Child, when life doesn't seem worth living
Come to Jesus and let Him hold you in His arms
Nou ik hoop niet dat je Nietzsche zover volgt dat je ook totaal krankzinnig wordt en sterft! Maar de Waarheid is Jezus Christus (Joh. 14:6), Hij is het Woord van God, de Bijbel is ook het Woord van God ergo wanneer men de Bijbel bezit bezit men de waarheid.
Nu is alleen de vraag welke Bijbel, er zijn nogal wat verschillende vertalingen in de omloop?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?