Zou daar nog een authentiek manuscript van zijn denk je?
Douce
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlde bijbel is Gods woord,En is geschreven door mensenhanden
De vraag is wel door de eeuwen heen , of de bijbel nog zo is zoals God het doorgaf op de mens. De bijbel is vertaald , en door de talen zijn letters er bij en woorden eraf en weer er bij…. of het nog zo is als in het begin. …….
Maar de rode draad blijft………..
Eliyahu Schreef:
——————————————————-
> perihelium Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > 2 Timoteüs 3:16a
> > Elke schrifttekst is door God geïnspireerd
>
> Bs'd
>
> Wat een hoop christenen vergeten, is dat toen
> bovenstaande tekst geschreven werd, het NT nog
> niet bestond, en dat dus de bovenstaande tekst
> verwijst naar het OT.
Wat jij vergeet is dat iedereen die nu de Bijbel leest zelf kan lezen dat elke Schrifttekst door God is geïnspireerd. De Schrift is het OT en het NT.
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Dat is zo.
Wel als Jezus je Heer is want Hij zei tegen de apostelen toen Hij bij hen was:
Johannes 16:12-15
12 Ik heb jullie nog veel meer te zeggen, maar jullie kunnen het nog niet verdragen. 13 De Geest van de waarheid zal jullie, wanneer hij komt, de weg wijzen naar de volle waarheid. Hij zal niet namens zichzelf spreken, maar hij zal zeggen wat hij hoort en jullie bekendmaken wat komen gaat. 14 Door jullie bekend te maken wat hij van mij heeft, zal hij mij eren. 15 Alles wat van de Vader is, is van mij – daarom heb ik gezegd dat hij alles wat hij jullie bekend zal maken, van mij heeft.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?