Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Boos op God!

• 'en passant'

nihil

• Ellen-Josee

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> De gedachte “Hey, wat fijn dat ik besta” is in

> wezen een onzinnige gedachte want als je niet

> bestaat, kun je niet denken "Wat jammer dat ik

> niet besta".

Ja maar je bestaat wel dus accepteer de realiteit nu maar. En ik ben blij dat ik leef, ook al had ik het niet altijd makkelijk. Ik ben ook blij voor wat ik voor anderen kon doen en ik ben het aller, aller blijst dat ik God mag kennenen in de Here Jezus Christus en Hem mijn God en Heer mag noemen :)

>

> Maar hogere filosofie gaat jou wellicht boven je

> permanentje.

Ik heb geen permanentje en dat soort hogere filosofie (zonder levenskracht) hoef ik ook niet.

Ellen

• Gonnie

OK Ellen, dat is nu uit de doeken gedaan en ik zal het daar niet meer over hebben.

Maar ik vind jouw vraag of ik niet graag geleefd zou willen hebben toch wel een rare vraag, want natuurlijk was ik blij en nog dat ik leef ,zo als elk levend wezen wil leven, de levensdrift zit in ieder wezen, zolang die niet lijdt, daarom vind ik het verschrikkelijk dat er mensen zijn die dat niet hebben , en zo geestelijk lijden,dat zij liever niet leven. :S

• Douce.

(tu)

Douce

• Douce.

Er zijn heel veel mensen die lijden en toch die levensdrift hebben, anders zouden ze niet (als het om ziektes gaat) kunnen herstellen en knokken (naar de mens gesproken) om beter te worden. Geestelijk lijden kun je ook niet echt bepalen voor anderen, sommigen willen perse niet meer leven (door niet adequaat te behandelen geestesziekten) anderen geven het op om dat ze naar hun gevoel teveel hebben meegemaakt.

Lijden heeft in meerdere gevallen een functie het kan mensen b.v. dichterbij elkaar brengen, laten zien wat liefde is en ook dichter bij God.

Daarbij komt nog dat wat de één als een lijdensweg ervaart (en eraan kapot dreigt te gaan) kan de ander weer aanvaarden en het met hernieuwde krachten het leven leven.

Mensen met hoop op het eeuwige leven, zijn vaak beter bestaand tegen lijden en/of accepteren eerder het onvermijdelijke einde. Dat is tenminste mijn ervaring.

Douce

• Ellen-Josee

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> OK Ellen, dat is nu uit de doeken gedaan en ik

> zal het daar niet meer over hebben.

> Maar ik vind jouw vraag of ik niet graag geleefd

> zou willen hebben toch wel een rare vraag,

Vind je? Het had toch gekund dat je alle ellende niet mee had willen maken.

> want

> natuurlijk was ik blij en nog dat ik leef ,zo als

> elk levend wezen wil leven, de levensdrift zit in

> ieder wezen, zolang die niet lijdt,

Geloof me, de levensdrift zit zeker ook in mensen die lijden.

> daarom vind ik

> het verschrikkelijk dat er mensen zijn die dat

> niet hebben , en zo geestelijk lijden,dat zij

> liever niet leven. :S

Dan horen wij er toch te zijn, om hen bij te staan?

Ellen

• info@hetbestenieuws.nl

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Ik denk dat toch de tijd gekomen is om a la Libie

> in te grijpen.

> Ik ben me bewust van alle \nadelen die dat heeft,

> maar dit gaat van groot kwaad tot erger, en nog

> véél erger.

En heeft dat geholpen, in Libië? Volgens mij is de puinhoop daar alleen maar groter geworden. Het feit dat je het niet meer op tv ziet doet daar niets aan af,

• info@hetbestenieuws.nl

rudi bijbelstudie Schreef:

——————————————————-

> beste Le Sage, ik zal je eens wat zeggen; dit is

> nog maar het begin van de weeën, de aarde stevent

> op een chaos af zoals deze nog nooit gekend heeft.

> Als klapstuk zal de wetteloze zich openbaren.

Helemaal mee eens, Rudi. Men ziet het niet of men wil het niet zien, maar de boel staat op klappen, zowel economisch/financieel als op het gebied van oorlog.

• Gonnie

Ach zo heeft ieder zijn ervaring, ik heb ook ervaring van een zeer gelovig vroom mens die het heel moeilijk heeft gehad op haar sterfbed, dat is heel naar, en ik heb meegemaakt van een gematigde gelovige die in alle rust bij bewust zijn is heen gegaan sterker, zij verlangde om te gaan, dus dat is beslist niet enkel aan gelovigen in het eeuwig leven die zonder strijd sterven.

• Douce.

Heb je de rest van mijn posting gelezen m.b.t. lijden?

Douce