Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Boos op God!

• LeSage

Temidden van de ongetwijfeld uiterst belangrijke diskussies op dit bord rond alverzoening en vervangingsleer, even een vraag mbt het dagelijkse nieuws zoals dit tot ons komt, en hoe geestvervulde christenen daarmee om gaan.

Ik hoor het nieuws uit Syrië; de wereld is maar klein tegenwoordig.

Het is nu niet meer zo dat alleen maar volwassenen elkaar vermoorden; tegenwoordig worden ook kinderen ingezet om de tegenstander ervan te weerhouden op je te schieten. Zo gruwelijk en misdadig heb ik het nog niet mee gemaakt.

En ik weet niet wat ik moet doen.

De wereld helpt niet; zij heeft geen oplossing en kan dus niet helpen.

En ik ben boos op God!, want hij KAN ingrijpen, maar vertikt het.

Gebeden heb ik al, dat dit in godshemelsnaam mag ophouden, maar (zoals gebruikelijk) niemand antwoordt.

Hoe kunnen we God bewegen dat Hij zijn (kleine) mensen daar bescherming geeft?

• theo

Te gruwelijk voor woorden maar geen nieuws onder de zon.

Kinderkruistochten….Hitlerjugend- kindsoldaten WO2 en Afrika nu. Iran/Irak tientallen jaren geleden.

De wereld is soms/vaak klote.

In onze eigen kleine wereld doen wat je moet en kunt doen, verder reikt onze macht niet..LATEN WE DAT DAN OOK DOEN in onze eigen kleine wereldjes !!

Kwaad worden op God helpt niks !!

Bidden om Inspiratie en moed/lef en kracht om te helpen waar we kunnen met onze kleine mogelijkheden helpt wel !!!!

• rudi bijbelstudie

als God ingrijpt, is meteen het tijdperk van de genade voorbij, realiseer je je dat wel? Dan mag je zondags niet meer planten water geven, fietsen of in je neus peuteren. Dan is alles weer zoals voor Paulus. En die tijd gaat spoedig komen.

• rudi bijbelstudie

Als Assad geen kinderen meer mag moorden van God, dan mag jij op zondag niet meer winkelen. Zo werkt de wet ook weer. Realiseer je je dat wel?

• Frederik D

Boos op God? Ja, ik ben ook boos. Het zou mooi zijn, denk ik, als je je woede op een hogere macht zou kunnen richten, op een macht die het lot bestiert. Het zou mooi zijn als je de baas van het universum zou kunnen dwingen in te grijpen. Maar zo'n bovenbaas is er niet. We zullen het zelf moeten doen. Maar wat?

• rudi bijbelstudie

In feite ben je erger dan Assad door de ergste misdaad uit de geschiedenis te ontkennen, namelijk de kruisiging van christus.

Dat is wat de bijbel duidelijk wil maken.

• LeSage

Het “vervelende” is dat onze macht WEL verder reikt, Theo.

Misschien niet de macht van ieder persoonlijk, maar wel de macht van onze politici. De verkiezingstijd is misschien wel een goed moment om ze dat te laten weten.

Wat we in libie wel konden, kunnen we zogenaamd niet in Syrie…..??

• rudi bijbelstudie

ha daar heb je niet van terug he

• LeSage

Dat moet je me eens nader uitleggen. ik zou niet weten waarom de tijd van de genade ineens voorbij zou zijn als God iets laat gebeuren waardoor kleine kinderen niet meer op tanks worden gezet.

• LeSage

Ik denk dat toch de tijd gekomen is om a la Libie in te grijpen.

Ik ben me bewust van alle \nadelen die dat heeft, maar dit gaat van groot kwaad tot erger, en nog véél erger.