Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wat houdt alverzoening

• theo

Soms zijn er momenten wanneer ik aan die uitspraak denk.

Heel sterk b.v. toen destijds de oorlog uitbrak in Joegoslavië en we hoorden dat buren die jarenlang gezellig naast elkaar woonden en samen koffie of een pilsje dronken plotseling vijanden bleken te zijn vanwege etnische achtergronden en elkaar naar het leven stonden en/of vermoorden.

• M*j*r**

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Ellen, waarom praat je mee met new-agers,

> alverzoeners en drie-eenheid ontkenners? Ik bid

> voor je.

Omdat je het er niet mee eens bent, ga je maar weer stempeltjes zetten?

Iedereen die jouw geloof niet deelt, is gelijk maar een new-ager, alverzoener en drie-eenheid ontkenner?

Ik vind het schandelijk om te zeggen dat je voor Ellen gaat bidden omdat ze ergens mee eens is wat niet in jouw straatje past.

• theo

Wanneer “”we“” iets straffeloos kunnen doen blijken we het ook zo maar te (kunnen) doen.

Ik vergelijk dat wel met autorijden: Wanneer we zeker weten dat er geen politie in de buurt is dan rijden we te snel, bellen aan ons oortje, dragen we geen gordel, drinken we een pilsje van te voren.

Een stapje verder en zeker in oorlogssituaties: “”we“” stelen en moorden en verkrachten er op los terwijl dat eerder niet in “'ons”" hoofd op kwam.

• Frederik D

De snaartheorie en haar opvolgers gaan uit van meer dimensies dan tijd en ruimte maar die andere dimensies zitten als het ware opgerold. Als ze in onze buurt uitgerold zouden worden, dan overleven wij het niet. En ook je geest overleeft het niet want je geest is je fysiek brein.

• M*j*r**

theo Schreef:

——————————————————-

> Soms zijn er momenten wanneer ik aan die uitspraak

> denk.

>

> Heel sterk b.v. toen destijds de oorlog uitbrak

> in Joegoslavië en we hoorden dat buren die

> jarenlang gezellig naast elkaar woonden en samen

> koffie of een pilsje dronken plotseling vijanden

> bleken te zijn vanwege etnische achtergronden en

> elkaar naar het leven stonden en/of vermoorden.

Ja, dat is toch niet te geloven. Het kan toch niet zo zijn dat je ineens vergeet waarom je het altijd zo gezellig had met elkaar. Ineens niet meer kijken naar de mens hoe en wie die is, maar ineens kijken naar wat de mens is.

• M*j*r**

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> De snaartheorie en haar opvolgers gaan uit van

> meer dimensies dan tijd en ruimte maar die andere

> dimensies zitten als het ware opgerold. Als ze in

> onze buurt uitgerold zouden worden, dan overleven

> wij het niet. En ook je geest overleeft het niet

> want je geest is je fysiek brein.

Ik ben het er niet mee eens dat je geest een fysiek brein is.

Maar goed, feit blijft dat het universum, de aarde, de mens, dus alles energie is en energie gaat nooit verloren. Dat “moet ergens naar toe” .

• M*j*r**

Zo is dat Ellen (tu)

• Ellen-Josee

De geest heeft niets met het fysieke te maken Frederik.

Maar ja, hoe vaak moeten we dàt nog zeggen?

Ellen

• keessie

Bij alverzoeners heeft het woord “eeuwig” 2 betekenissen, eeuwige verdoemenis is niet eeuwig maar eeuwig in het Koninkrijk Gods is dan weer wel eeuwig.

• Gonnie

Zo dat komt wel heel anders over Theo, jij komt niet met een doem geloof, in tegendeel jij komt met teksten dat een andere beeld geeft van God, geen wreedaard. Maar zullen de fundamentalisten nu niet boos worden en jou weer neer zetten als een valse leraar.?:S