Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wat houdt alverzoening

• M*j*r**

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Nee,dat bedoel ik niet er staat duidelijk

> alverzoening is iets wat mensen hebben

> verzonnen;,,ONBIJBELS.

> Met alverzoening wordt geleerd dat ieder één zal

> worden gered,en dat is niet zo.

En wat houdt “redding” dan volgens jou precies in? Want met alverzoening wordt helemaal niet geleerd dat iedereen wordt gered.

Redding houdt voor de meeste christenen in dat als je gelooft dan kom je in de hemel.

Wel, dat houdt redding dus niet in.

Zolang christenen net als ongelovigen zondigen en naar het vlees leven, zijn diezelfde christenen net zo verloren (dus niet gered) als de ongelovigen.

Kijk maar eens naar de gelijkenis van de verloren zoon. Hij was “verloren” want hij gaf toe aan begeerte, zoals zo mooi in Jak. 1 staat :

14 Maar zo vaak iemand verzocht wordt, komt dit voort uit de zuiging en verlokking zijner eigen begeerte. 15 Daarna, als die begeerte bevrucht is, baart zij zonde; en als de zonde volgroeid is, brengt zij de dood voort.

En wanneer ben je nou gered?

27 En Hij, die de harten doorzoekt, weet de bedoeling des Geestes, dat Hij namelijk naar de wil van God voor heiligen pleit. 28 Wij weten nu, dat alle dingen doet medewerken ten goede voor hen, die God liefhebben, die volgens zijn voornemen geroepenen zijn. 29 Want die Hij tevoren gekend heeft, heeft Hij ook tevoren bestemd tot gelijkvormigheid aan het beeld zijns Zoons, opdat Hij de eerstgeborene zou zijn onder vele broederen; 30 en die Hij tevoren bestemd heeft, dezen heeft Hij ook geroepen; en die Hij geroepen heeft, dezen heeft Hij ook gerechtvaardigd; en die Hij gerechtvaardigd heeft, dezen heeft Hij ook verheerlijkt.

Dat zijn zij, die weinigen, zij die de roep daadwerkelijk gehoord hebben en door de enge poort gaan.

Mat.7

13 Gaat in door de enge poort, want wijd is en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.

Matt. 22

14 Want velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren

Redding en verloren zijn heeft niets met een plaatsje in de hemel te maken.

Het gaat om het verloren zijn “nu” en om redding “nu” . Verloren zijn, heeft niets te maken met een enkele reis naar de hel.

In de bijbel staat dat iedereen , gelovigen en ongelovigen, geoordeeld zal worden.

Als je je al gered waant, waarom dan nog een oordeel.

> Door het offer wat Jezus heeft gebracht,kunnen

> alle zonden,behalve die tegen de heiligegeest

> worden of zijn gedaan,

> worden vergeven.

Wel, dat geldt dan voor alle mensen.

29 De volgende dag zag hij Jezus tot zich komen en zeide: Zie, het lam Gods, dat de zonde der wereld wegneemt.

1Joh.2

1 Mijn kinderkens, dit schrijf ik u, opdat gij niet tot zonde komt. En als iemand gezondigd heeft, wij hebben een voorspraak bij de Vader, Jezus Christus, de rechtvaardige; 2 en Hij is een verzoening voor onze zonden en niet alleen voor de onze, maar ook voor die der gehele wereld.

1Tim4

10 Ja, hierom getroosten wij ons moeite en grote inspanning, omdat wij onze hoop gevestigd hebben op de levende God, die een Heiland is voor alle mensen, inzonderheid voor de gelovigen.

Joh. 3

17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde.

Het doel van God is de wereld te redden.

Als God dat niet kan, is het een prutser. Dan is Hij niet almachtig.

En zo wordt God hier vaak afgeschilderd als een prutser, want Hij zou mensen naar de hel sturen. Dat druist in tegen vele versen waarin staat dat Hij de wereld wil redden.

• M*j*r**

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> nu precies in?

> Zit er verschil in verzoening en alverzoening.?

> Bestaat er tijd na dit leven net zo als nu de tijd

> bestaat, want met tijdloosheid dan heeft het

> verzoening of geen verzoening geen nut, want er is

> dan ook geen leerproces om van de fouten te leren

> die men heeft gemaakt. Zelfs straf op de ''zonden

> '' die men in het leven heeft gemaakt is

> nutteloos.

Er bestaat na dit aardse leven geen tijd zoals wij die kennen. Om het even simpel weer te geven: stel jij bent in de hemel (of hiernamaals of hoe men het wil noemen) en je “kijkt” eens naar beneden. Kijk jij daarna in aardse tijd een minuut later nog eens naar beneden, dan kan het leven op aarde bv al 5 jaar verder zijn. Eigenlijk is het met het verstand niet uit te leggen.

• rudi bijbelstudie

zeer ON concordant wat je allemaal beweert.

• Frederik D

Op zich heb ik geen moeite met andere dimensies en andere tijdsstructuren. Met wat wiskundige fantasie en veel wiskundige formules valt er op papier zo een ander universum in elkaar te knutselen.

Maar wij als fysische wezens zijn met handen en voeten aan ons universum gebonden. Wij overleven geen transformatie van het ene universum naar het andere. Wij kunnen alleen in ons universum bestaan.

Dus beleef maar je tijdelijk leven in dit universum alsof het eeuwig is.

• Gonnie

En toch begrijp ik jouw uitleg.!

• Ellen-Josee

M*j*r** Schreef:

——————————————————-

> Gonnie Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > nu precies in?

> > Zit er verschil in verzoening en alverzoening.?

>

> > Bestaat er tijd na dit leven net zo als nu de

> tijd

> > bestaat, want met tijdloosheid dan heeft het

> > verzoening of geen verzoening geen nut, want er

> is

> > dan ook geen leerproces om van de fouten te

> leren

> > die men heeft gemaakt. Zelfs straf op de

> ''zonden

> > '' die men in het leven heeft gemaakt is

> > nutteloos.

>

> Er bestaat na dit aardse leven geen tijd zoals wij

> die kennen. Om het even simpel weer te geven: stel

> jij bent in de hemel (of hiernamaals of hoe men

> het wil noemen) en je “kijkt” eens naar beneden.

> Kijk jij daarna in aardse tijd een minuut later

> nog eens naar beneden, dan kan het leven op aarde

> bv al 5 jaar verder zijn. Eigenlijk is het met het

> verstand niet uit te leggen.

Dat ben ik gewoon met je eens Majorie. Alleen in de materiele wereld bestaat tijd, niet in de geestelijke wereld.

Je kan op diverste plaatsen in de Bijbel zien dat dit klopt.

Zoals op dag 4 van de schepping de tijd in de vorm van seizoenen, dagen en jaren (Gen 1: 14) gekomen is.

Ook de psalmschrijver zegt: Duizend jaar zijn in uw ogen als de dag van gisteren die voorbij is, niet meer dan een wake in de nacht. (Ps 90:4)

Daarom geloof ik o.a. in de zesdaagse schepping. Het had zelfs nog wel wat sneller gekund.

Ellen

• perihelium

Ellen, waarom praat je mee met new-agers, alverzoeners en drie-eenheid ontkenners? Ik bid voor je.

• rudi bijbelstudie

wijk kunnen alleen in de aionen bestaan.

• Gonnie

Bid voor je zelf Peri, bidt dat jij rust krijgt in jouw koppie, want jij doet niets anders dan iedereen aanvallen om niets.!

• Ellen-Josee

Je mag best voor mij bidden, maar geen gebeden die tegen mij in gaan.

Zoals Douce ook al zei: ik houd niet van geestelijke manipulatie.

Bij mensen die dat doen wijst het op een religieuze gebondenheid die ik niet wil.

Houd je liever bij het onderwerp.

Denk jij dat de bijbelteksten niet kloppen aangaande (de tijd in) de geestelijke wereld - bij God?

Geef ook even aan waar ik me fout fundeer bij de 6-daagse schepping.

PS ik zal ook voor jou bidden, want ik krijg de laatste dagen heel sterk de indruk dat het niet goed met je gaat. (je bent veel te fanatiek namelijk)

Ellen