Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wat houdt de alverzoeningsleer precies in?

• samuel

Laster is kwaadsprekerij!

• samuel

Dat weet ik daarom schreef ik het ook thomas, als je nu echt iets wil delen uit geloof, een broederkus geven, dan kan je Bijbels onderbouwen waarom iemand als heilig beschouwd wordt of zichzelf inderdaad als heilig weten.

• Stefan

samuel Schreef:

——————————————————-

> Dat weet ik daarom schreef ik het ook thomas, als

> je nu echt iets wil delen uit geloof, een

> broederkus geven, dan kan je Bijbels onderbouwen

> waarom iemand als heilig beschouwd wordt of

> zichzelf inderdaad als heilig weten.

Samuel, ga uit de voederbak.

102

Jezus zei:

Ach, die farizeeën,

zij zijn als een hond

die slaapt in de voerbak van de ossen;

zelf eet hij niet en hij laat ook de ossen niet eten.

Thomas Evangelie

• samuel

Ik ben een mens en eet van een bord, als jij jezelf als een dier beschouwt blijf dan maar uit een voederbak eten.

Als je er op gewezen wordt om iets Bijbels te onderbouwen doe dat dan, houd anders gewoon je mond en wees stil en leer.

• Stefan

Ik refereer naar deze uitspraak, uit het Thomas Evangelie;

102

Jezus zei:

Ach, die farizeeën,

zij zijn als een hond

die slaapt in de voerbak van de ossen;

zelf eet hij niet en hij laat ook de ossen niet eten.

• samuel

Ik vroeg je iets Bijbels te onderbouwen? De rest van je belediging vergeef ik je.

En dan nog iets, wees niet afhankelijk van een ander wat betreft je voedsel, lees de Bijbel voor jezelf, en als je deze weer eens met een kromme uitleg wil brengen, dan zal ik je gaarne weer op weg helpen!

• Stefan

samuel Schreef:

——————————————————-

> Ik vroeg je iets Bijbels te onderbouwen? De rest

> van je belediging vergeef ik je.

>

> En dan nog iets, wees niet afhankelijk van een

> ander wat betreft je voedsel, lees de Bijbel voor

> jezelf, en als je deze weer eens met een kromme

> uitleg wil brengen, dan zal ik je gaarne weer op

> weg helpen!

Ik had het over het ervaren van de heilige kus. En over het delen in het geloof.

Is een zelf verheven persoon alleen in staat dit consequent te ondermijnen, betwisten en doorgaans argwanend te reageren zonder de voeding te geven door het geloof in Christus, dan is deze een schijnheilige.

Dan is dat geen beledigen, maar dan is Farizeer de juiste benaming.

• 'en passant'

nihil

• samuel

Ten eerste vroeg ik je welk geloof dat wij volgens jou zou moeten delen, dat doen wij niet! Ik deel jou geloof niet.

Ten tweede vroeg dacht je dat jij mij een heilige kus kan of mag geven, nee je kan mij niets leren.

Ten derde ben je een huichelaar, daar een ander van te proberen te betichten omdat deze jou wijst op[ je dwaling is op zijn zachts gezegd niet netjes!

Nu dan nog maar eens waarom beschouw jij jezelf als heilig?

Welk geloof denk je met mij te kunnen delen, ik heb er maar één?

Waarom denk je dat jij mij een heilige kus kan geven, ben je heilig, ben je een broeder/zuster van mij?

Ik zou maar eens drie keer nadenken voor je iemand een farizeeër noemt! Huichelaar noemde Jezus mensen zoals jou, niet oprecht.

• samuel

22 Schuw de begeerten der jeugd en jaag naar gerechtigheid, naar trouw, naar liefde en vrede met hen, die de Here aanroepen uit een rein hart. 23 Maar wees afkerig van de dwaze en onverstandige strijdvragen; gij weet immers, dat zij twisten teweegbrengen; 24 en een dienstknecht des Heren moet niet twisten, maar vriendelijk zijn jegens allen, bekwaam om te onderwijzen, geduldig, 25 met zachtmoedigheid de dwarsdrijvers bestraffende. Het kon zijn, dat God hun gaf zich tot erkentenis der waarheid te keren 26 en, ontnuchterd, zich te wenden tot de wil van Hem, losgekomen uit de strik des duivels, die hen gevangen hield. 2 Tim.2