Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Grote vragen aan dominee Theo

• samuel

Je moet me niet verkeerd begrijpen.

Jezus volgen is precies wat het inhoud, je kan Jezus niet zijn of worden, wat alle discipelen doen is Hem na doen Hij leert het hun, dus ja imiteren zijn daden dan.

;

• Douce.

Jij begrijpt mij niet.

Dat zei ik niet, dat je Jezus kan zijn of worden, ik zei - zijn zoals Hij -, dat is Jezus volgen.

Imitatie is onecht.

Douce

• perihelium

samuel Schreef:

——————————————————-

> Douce laat theo voor zich zelf opkomen, hij heeft

> anders ook al praatjes genoeg.

> En daarbij hij zegt dat hij een fries is, die zijn

> onversaagd toch! Maar het siert je dat je het voor

> hem wil opnemen.

>

> En perihelium is niet dichter bij God, althans als

> je de zon niet aanbid als een god zijnde, maar

> dichter bij de zon.

Mijn ex-compagnon kon maar niet begrijpen dat ik tot geloof ben gekomen en we hebben daar een tijdje online over gediscussieerd. Hij als aphelium en ik als perihelium en dat zijn inderdaad termen uit de astronomie. Die nick heb ik hier maar gehouden en inderdaad, iedereen kan de overstap maken van ver van God tot dichtbij, door Jezus Christus onze Heer. :)

• perihelium

Douce Schreef:

——————————————————-

> Jij begrijpt mij niet.

> Dat zei ik niet, dat je Jezus kan zijn of worden,

> ik zei - zijn zoals Hij -, dat is Jezus volgen.

> Imitatie is onecht.

>

> Douce

1 Johannes 2:6

Wie zegt in hem te blijven, behoort in de voetsporen van Jezus te treden.

• samuel

Beter dichtbij Hem, en als wij in Hem zijn en Hij in ons is, als dat niet dichtbij is!

Ja een nick is een nick, :)

• samuel

Jij je mening ik de mijne, allebei blij. :)

• theo

Ten eerste heb ik geen titel, ik ben geen dominee.

Ten tweede, goed dat je mij die vragen stelt, ik zal er op antwoorden tussen je regels door.

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Wat is volgens jou een Christen?

Een christen is iemand die doorlopend van zichzelf zegt dattie christen is en nog beter; van zichzelf zegt dattie een wedergeboren christen is.

Daarnaast moet een christen vasthouden aan zijn/haar eigen geloofsvisie en wat daar niet mee overeenstemt moettie betitelen als valse leer.

Ook moet een christen altijd met een bijbeltekst komen , ook als daar niet naar wordt gevraagd en ook als die bijbeltekst niet slaat op een gestelde vraag.

Een christen is iemand die vaak HEERE HEERE roept en daarmee zichzelf profileert zodat een ander goed kan zien dattie echt een christen is.

Ook moet een christen getuigenissen in het openbaar geven om zicht te profileren EN anders kan een ander niet zien oftie wel een christen is.

Een christen moet geloven dat iedereen in de hel komt na zijn/haar aards bestaan behalve zij die een enige juiste geloofsovertuiging hebben met het onderschrijven van een aantal dogma's ..die worden alleen toegelaten in de Hemel door hun schepper.

Als er een christen is die zegt dat iedereen door God onze Schepper in de hemel komt na het aardse leven dan is dat een valse leer en daarmee komt die christen met zijn/haar valse leer OOK in de hel na het aardse tranendal doorlopen te hebben.

MET natuurlijk het overgrote deel van de door God gewilde geschapen mensen zoals daar zijn: Vrijzinnigen ( natuurlijk) benevens moslims en boeddhisten en mormonen en J.G. en atheïsten, ( vanzelfsprekend) , alle joodse gelovigen ( ook die al in een hel leefden tijdens WO2), nou kortom “”gewoon “” iedereen die de visie van Peri niet 100% onderschrijft,

>

> Wat is volgens jou het belang van de Bijbel?

Om teksten te zoeken die je eigen geloofsvisie ondersteunen EN teksten te kunnen plaatsen als stok om anderen mee om de oren te slaan ipv als staf om op te steunen.

>

> Wie is Jezus volgens jou?

De gezondene die op aarde heeft rondgelopen, is gestorven en opgestaan en verzoening heeft gebracht voor mensen die het TOCH al goed doen, die het juiste zuivere geloof hebben.

>

> Wat is evangelisatie en wat is voor jou daarvan

> het belang?

Om mensen te vertellen van een barmhartig God en verzoening door Jezus Christus en als ze dat niet willen of kunnen geloven dan vertellen dat ze ze na hun aards bestaan nooitophoudend door hun Schepper in de hel worden geworpen..

——————–

En als je nou een kerel bent dan ga je me nu serieus antwoorden waar ik een fout antwoord heb gegeven volgens JOUW geloofsovertuiging.

• Frederik D

We zijn benieuwd.

• perihelium

Zijn dit jouw antwoorden Theo? Ik heb je al eerder gezegd dat ik niks heb met ironie of praten namens iemand anders.

• theo

Mijn antwoorden weet je natuurlijk wel , je hebt maar één doel met je vragen: je wilt enkel en alleen proberen aan te tonen dat ik niet een goed christen bent.

En jij gaat zoals altijd( ALTIJD) confronterende reacties uit te weg .

Waar heb ik een fout antwoord antwoord gegeven ?

Ik wist natuurlijk ook wel dat je niet wilde antwoorden.