Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Grote vragen aan dominee Theo

• Richard III

Ach ja, gelovigen zijn van mening dat God en Jezus altijd het laatste woord moeten hebben.

Als een ander dat dan ook eens heeft, dan raken gelovigen ongesteld, zenuwachtig, verontrust, in paniek, nou ja, zoiets dus.

Overigens stond er een vraag in mijn ‘laatste woord’, waarmee ik jou de kans gaf het laatste woord te hebben.

Als je daar een onweerlegbaar en onbetwistbaar enig waar antwoord op geeft, dan maak je iedereen op dit prikbord sprakeloos.

• theo

Ik vermoed dat dit voor mij was?

Richard III Schreef:

——————————————————-

> Ach ja, gelovigen zijn van mening dat God en Jezus

> altijd het laatste woord moeten hebben.

> Als een ander dat dan ook eens heeft, dan raken

> gelovigen ongesteld, zenuwachtig, verontrust, in

> paniek, nou ja, zoiets dus.

Ik ben niet zo gauw ongerustontrustzenuwachtigofzoiets hoor.

>

> Overigens stond er een vraag in mijn 'laatste

> woord', waarmee ik jou de kans gaf het laatste

> woord te hebben.

> Als je daar een onweerlegbaar en onbetwistbaar

> enig waar antwoord op geeft, dan maak je iedereen

> op dit prikbord sprakeloos.

Ik heb het nog nagelezen ( als ik de juiste reactie heb genomen tenminste) maar zie 1 2 3 geen vraag waarmee ik iedereen sprakeloos kan maken vanwege een geniaal antwoord van mij en 4 5 6 7 ook niet.

• Douce.

Volgens mij is de reactie van Richard III voor perihelium bedoeld?

Douce

• Richard III

Maar voor de gelovige is het geen cultuurhistorie, maar behoort dit verhaal tot de grondslagen van zijn levensbeschouwing.

Dat roept toch wel DE VRAAG op of het verstandig is dat boek voor dat doel te gebruiken.

Verder hing het draadje verkeerd.

• perihelium

Duurt nog heel ff want heb nu alleen een klein schermpje. Een fijne Pinksteren allemaal!

• theo

Ik gun je alle tijd hoor maar het duurt nu toch wel heel erg effe lang.

En dat terwijl ik NOG langer wacht op een reactie van je over mijn eerste reactie hoe JIJ over christenen denkt.