Beste man Jesaja staat in de Tenach, Jesaja 53 gaat over de Lijdende Knecht, waar jij beweert het is Israël,
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlsamuel Schreef:
——————————————————-
> Beste man Jesaja staat in de Tenach, Jesaja 53
> gaat over de Lijdende Knecht, waar jij beweert het
> is Israël,
>
> Lijdende Knecht
Bs'd
Beste Sam,
Ik weet niet of je het door hebt, maar die man geeft GEEN ENKEL bewijs, niet uit Jesaja, en niet uit de rest van de Tenach, dat Jesaja 53 over de messias zou moeten gaan.
samuel Schreef:
——————————————————-
> Beste Eli,
>
> Dat ben ik niet met je eens, er is heel duidelijk
> onderbouwd dat Israël niet de lijdende dienaar
> kan zijn maar dat Jesaja 52/53 over de Messias
> gaat over Jezus gaat. En dat die onderbouwing
> juist uit de Tenach is gehaald.
Bs'd
Wat ik kan zien, is dat zij de case proberen te maken, dat het niet over Israel kan gaan.
MAAR, dat betekent niet dat als het niet over Israel gaat, dat het dan maar gelijk over de messias moet gaan.
Want dan zou het nog steeds over Mohammed kunnen gaan.
Of over Lou de palingboer.
Of over wie dan ook.
En ze geven geen enkel argument uit de Tenach waarom het over de messias zou moeten gaan.
Als jij daar anders over denkt, kopieer en plak het dan even hier.
samuel Schreef:
——————————————————-
> We praten hier over de Bijbel het OT, niet over de
> Koran, dus ook niet over Mohammed en zeker niet
> over Lou.
>
> En de case is duidelijk genoeg. Voor mij in ieder
> geval wel, maar ik ben dan ook pro Messias.
Bs'd
Ik vraag niet of de case duidelijk genoeg is voor jouw, ik vraag om BEWIJS UIT DE TENACH DAT JESAJA 53 OVER DE MESSIAS GAAT!!!
Hier is wat bewijs dat de knecht van God Israel is, bewijs uit JESAJA:
Jesaja 41:8; “Maar gij, ISRAEL, mijn knecht, JACOB, die Ik verkoren heb, nakroost van mijn vriend Abraham,”
Jesaja 44:1-2; “Zo zegt de Here, uw Maker en van de moederschoot aan uw Formeerder, die u helpt: Vrees niet, mijn knecht JACOB, en Jesurun, die Ik verkoren heb.” (Jesurun is ook een synoniem voor Israel)
Jesaja 44:21; “Denk hieraan, JACOB; ISRAEL, want gij zijt mijn knecht; Ik heb u geformeerd, gij zijt mijn knecht, ISRAEL; gij wordt door Mij niet vergeten.”
Jesaja 45:4; “Ter wille van mijn knecht JACOB en van ISRAEL, mijn uitverkorene, riep Ik u bij uw naam, gaf u een erenaam, hoewel gij Mij niet kendet.”
Jesaja 48:20; “De Here heeft zijn knecht JACOB verlost.”
Jesaja 49:3; “En Hij zeide tot mij: Gij zijt mijn knecht, ISRAEL, in wie Ik Mij zal verheerlijken.”
Geef jij nou eens wat vergelijkbaar bewijs uit Jesaja dat de knecht de messias zou moeten zijn.
Hardstikke mooi, maar ik ontken ook niet dat dat knecht in dit geval het volk Israël is.
Het bewijs dat Jesaja 52/53 over de Messias gaat heb je al vele keren gehad maar verwerp je elke keer en dan zeg je nee niemand heeft mij dat nooit bewezen.
Omdat we dat al zoveel keer gehoord hebben en niet in herhaling willen blijven vallen, hebben we dat allemaal op het net gezet en kunnen we je voor je antwoorden doorverwijzen.
Shalom
samuel Schreef:
——————————————————-
> Hardstikke mooi, maar ik ontken ook niet dat dat
> knecht in dit geval het volk Israël is.
>
> Het bewijs dat Jesaja 52/53 over de Messias gaat
> heb je al vele keren gehad maar verwerp je elke
> keer en dan zeg je nee niemand heeft mij dat nooit
> bewezen.
> Omdat we dat al zoveel keer gehoord hebben en niet
> in herhaling willen blijven vallen, hebben we dat
> allemaal op het net gezet en kunnen we je voor je
> antwoorden doorverwijzen.
Bs'd
Mooi, geef me dan even de link naar het bewijs uit Jesaja of uit de rest van de Tenach dat de knecht in Jesaja 53 de messias is.
Ik ben benieuwd.
samuel Schreef:
——————————————————-
> Die heb je al veel plezier.
Bs'd
Die link die je me gegeven hebt, die jammert veel over waarom de knecht niet Israel kan zijn, ze jammeren heel veel over de joodse traditie, die volgens hun tot 1000 jaar geleden gezegd zou hebben dat de knecht de messias is, maar enig bewijs dat de knecht de messias moet zijn, nee, dat geven ze niet.
Dat heeft niemand ooit gegeven.
Want dat is er niet.
Ik heb je overvloedig bewijs gegeven dat als Jesaja het over de knecht van God heeft, dat hij het dan over ISRAEL heeft.
Er is helemaal geen indicatie, laat staan een bewijs, in de Tenach, dat de knecht van God de messias zou zijn.
NERGENS in Jesaja, NERGENS in de hele Tenach, wordt de messias ooit “de knecht van God” genoemd.
Israel vele malen.
Dus er is geen enkel bewijs voor de christelijk aanname dat het over de messias gaat.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?