Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Mormonen dopen doden.

• CU

Opdragen , droog dopen, is onbijbels. Puur bijgeloof.

• samuel

Mooie teksten, maar wij dopen met water, de Heer doopt met vuur.

• theo

Natuurlijk is het van belang, van levensbelang zelfs.

Of is er toch iets anders aan de hand?

Na je bekering heb je je laten dopen.

Jullie stelden een datum vast, organisatorisch zal het e.e.a. natuurlijk afgestemd moeten worden .

Stel.. je was een dag of een uur voor de doopplechtigheid overleden, zou je ondanks je bekering toch in hel zijn gekomen omdat je niet gedoopt bent?

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Natuurlijk is het van belang, van levensbelang

> zelfs.

Waarom zeg je dan inderdaad als Frederik zegt ‘alsof God de doop an sich zo belangrijk vindt’?

>

> Of is er toch iets anders aan de hand?

>

> Na je bekering heb je je laten dopen.

Ben jij bekeerd en heb je je daarna laten dopen?

> Jullie stelden een datum vast, organisatorisch zal

> het e.e.a. natuurlijk afgestemd moeten worden .

Ja zeker! Toen ik tot geloof kwam begon een hittegolf van een maand en toen ik me besloot te laten dopen en we een dag prikte begon een periode van ruim een maand met elke dag regen, behalve op de dag dat ik werd gedoopt.

>

> Stel.. je was een dag of een uur voor de

> doopplechtigheid overleden, zou je ondanks je

> bekering toch in hel zijn gekomen omdat je niet

> gedoopt bent?

Ik kan me niet voorstellen dat een een volgeling van de Heer die zelfs voorganger en theoloog is zulke vragen stelt zonder het antwoord te weten.

• samuel

Hij zoekt een excuus om de kinderdoop te rechtvaardigen, maar dat gaat niet op die moet je immers ook plannen, en ook baby kan helaas overlijden in de tussentijd, in zijn gebrachte argument gezien.

• Gonnie

Een tante van mij was verloskundige en zij mocht ook omdat zij een gelovig mens was, bevoegd om te dopen in geval een pasgeboren kind levensbedreigend op de wereld kwam, nu weet ik dat mijn tante haar zuster die niet gelovig was, op haar sterfbed als nog heeft gedoopt omdat zij nooit is gedoopt, om dat haar ouders van mening is veranderd wat de doop aan ging.

Is die doop wel geldig van uit het christelijk geloof gezien.?

• perihelium

samuel Schreef:

——————————————————-

> Hij zoekt een excuus om de kinderdoop te

> rechtvaardigen, maar dat gaat niet op die moet je

> immers ook plannen, en ook baby kan helaas

> overlijden in de tussentijd, in zijn gebrachte

> argument gezien.

Als God je tot geloof brengt en Hij zou je wegnemen voordat je bent gedoopt dan ligt het, net als met alles, duidelijk in Zijn handen. Dat zal best voorkomen, net dat er gelovigen zijn die hun kinderdoop als doop zien en dat het voorkomt dat er mensen tot geloof komen in de rk kerk of in de moskee en daar blijven. Gods wegen..

• samuel

Eerst dopen en dan geloven, of helemaal nooit geloven maar wel als baby gedoopt zijn, en ja moslims die zijn besneden van het vlees, en weer niet van het hart.

• theo

Hoe is het mogelijk dat een volwassen mens het kan volhouden om op de manier in gesprek te gaan en te blijven zoals jij.

• theo

Binnen de RK mag iedereen dopen en is die doop voor de kerk rechtsgeldig wanneer iemand dreigt te sterven.