Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Mormonen dopen doden.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Ik doe niet meer mee.

>

> Ik geef het op.

>

> Je mag gerust op mij reageren maar (voorlopig)

> reageer ik niet meer op jou.

Dat moet je helemaal zelf weten maar zeg dan niet weer een volgende keer dat je het hebt geprobeerd. Jij bent degene die niet naar antwoorden luistert, ze niet direct vind of niet goed genoeg en jij bent degene die vasthoudt aan valse leer. Geef dat eens op.

• Richard II

> De kinderdoop is legitiem in de traditie van de

> kerk als “'opvolger”" van de besnijdenis.

Het is minder ingrijpend dan de besnijdenis, omdat bij de doop het lichaam niet wordt verminkt.

Maar legitiem???

> Als je als kind bent gedoopt kun je je ook niet laten “”ontdopen“”

Dat zou toch eigenlijk wel moeten kunnen.

Dat geldt zeker voor de kinderdoop, die zonder instemming van het kind plaatsvindt.

> Dat een gedoopt mens wel in de hemel komt en een

> nietgedoopt mens daar absoluut niet lijkt me ook niet bijbels.

Wel christelijk.

• CU

En als dat toch gebeurd, dan ben je nooit echt geroepen.

Of niet soms.

• perihelium

CU Schreef:

——————————————————-

> En als dat toch gebeurd, dan ben je nooit echt

> geroepen.

>

> Of niet soms.

Johannes 10:28

Ik geef ze eeuwig leven: ze zullen nooit verloren gaan en niemand zal ze uit mijn hand roven.

1 Korintiërs 1:1-9

Van Paulus, apostel van Christus Jezus, geroepen door de wil van God, en van onze broeder Sostenes. Aan de gemeente van God in Korinte, geheiligd door Christus Jezus, aan hen die zijn geroepen om zijn heiligen te zijn, en aan allen die de naam van onze Heer Jezus Christus aanroepen, waar dan ook, bij hen en bij ons. Genade zij u en vrede van God, onze Vader, en van de Heer Jezus Christus.

Ik dank mijn God altijd voor u, omdat hij u in Christus Jezus zijn genade heeft geschonken. Door hem bent u in elk opzicht rijk geworden. Alles wat u zegt en al uw kennis bewijst dat het getuigenis over Christus bij u verankerd is, en hierdoor ontbreekt het u terwijl u op de komst van onze Heer Jezus Christus wacht, aan geen enkele gave van de Geest. Hij is het ook die u tot het einde toe de zekerheid geeft dat u geen blaam zal treffen op de dag van onze Heer Jezus Christus. God, door wie u geroepen bent om één te zijn met zijn Zoon Jezus Christus, onze Heer, is trouw.