Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Mormonen dopen doden.

• samuel

Ja je ziet dat wat jij noemt overgroot deel, niet de Bijbelse doctrine erop nahoud, maar de door mensen ingestelde doctrine erop nahoud. En dat die mensen dat blindelings volgen, omdat men simpelweg gebrek aan kennis heeft, er staat in de Bijbel: “mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis”.

• CU

In jouw kringen kent men toch de droge doop van kleine kinderen? Het opdragen.

Is dat dan ook op bijbelse grondslag?

• perihelium

CU Schreef:

——————————————————-

> In jouw kringen kent men toch de droge doop van

> kleine kinderen? Het opdragen.

>

> Is dat dan ook op bijbelse grondslag?

Iemand (een kind of jou) aan God opdragen is iets anders dan jezelf aan Jezus geven en zelf geloven dat Hij Heer en Verlosser is.

• samuel

Droge doop? Nog nooit van gehoord! Opdragen wel ja, je kind in de gemeente tonen en God er voor danken. God danken heeft een Bijbelse grondslag.

• CU

Is het dan wat voor je om je te laten opnemen in het doop-me-niet-register?

• CU

samuel Schreef:

——————————————————-

> Droge doop? Nog nooit van gehoord! Opdragen wel

> ja, je kind in de gemeente tonen en God er voor

> danken. God danken heeft een Bijbelse grondslag.

Ja ja, zo ken ik er nog wel eentje die God dankte. Zo stelde een brandweerman in Kampen zijn leven in de waagschaal en redde uit een brandend huis twee kleine kinderen van een wisse dood. De ouders stonden op straat en zagen de reddingsaktie en danken God ondanks dat de overige 6 kinderen verbranden.

Naar mijn mening zouden de ouders de brandweerman moeten bedanken.

Was de brandweerman niet in aktie gekomen, zou God dan in aktie zijn gekomen? Of ben je van mening dat God een goddeloze brandweerman gebruikte om niet de gelovige ouders het risico wilde laten lopen?

Was jij het niet die laatst heel geniepig met het voorbeeld kwam van een 7x hetere oven waar Sadrak, Mesak en Abednego in rondliepen zonder dat ze verbranden?

• CU

Daarom schreef ik ook, droge doop. Onbijbels dus dat opdragen. Puur bijgeloof.

• samuel

We hebben het over dopen, dus houd je daar dan ook aan, de rest van je betoog is niet relevant.

Als je het beter weet, moet je dat maar vertellen, jij komt er mee.

• perihelium

CU Schreef:

——————————————————-

> Daarom schreef ik ook, droge doop. Onbijbels dus

> dat opdragen. Puur bijgeloof.

Marcus 10:14

Toen Jezus dat zag, wond hij zich erover op en zei tegen hen: ‘Laat de kinderen bij me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij.

• CU

Oh, dopen met vuur hoort er opeens niet meer bij?

Luc 3,16

antwoordde Johannes en zeide tot allen: Ik doop u met water, doch Hij komt, die sterker is dan ik, wiens schoenriem ik niet waardig ben los te maken; die zal u dopen met de heilige Geest en met vuur.

Hand 2,3

en er vertoonden zich aan hen tongen als van vuur, die zich verdeelden, en het zette zich op ieder van hen;

Heb 12,29

want onze God is een verterend vuur.