De mens is zelf bezeten van hebzucht.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlBen jij met projectie bezig?
Velen zijn helemaal niet bezeten van hebzucht en ik al helemaal niet.
Daarover ging het hier ook niet; door deze oneliner te plaatsen, zonder enige onderbouwing, toon je aan mijn reactie totaal niet tot je door te laten dringen.
Iemand had het laatst over jouw z.g. bescheidenheid, dat is volstrekt onjuist. Jij voelt je, gezien jouw uitlatingen t.a.v. anderen, overduidelijk beter en niet tot helpen bereid.
Dat mag van mij, maar een navolger van Jezus Christus ben je dan niet.
Douce
Betweter, wie is niet nu de betweter? Katten is jou niet vreemd he? En als je tegengas krijgt, ga je jankie jankie doen.
Ja en ik weet dat je ook mensen dient te helpen als ze voor 120% door eigen schuld de mist ingegaan zijn. Je weet namelijk niet hoe zij zover gekomen zijn en, dat is ook belangrijk, niet hoe je zelf de fout in kunt gaan, om over je kinderen nog niet te praten. Wat vandaag goed is, kan morgen door omstandigheden veranderen.
Zelf zei ik met zwarte letters door eigen schuld wordt het meest geleden. Gewoon lezen kerel.
Maar……………moet je dan iemand (in de naam van Jezus en als christen) een rotschop nageven i.p.v. te helpen?
Dit heeft helemaal niets maar dan ook niets met betweter te maken, is gewoon een klein beetje naastenliefde en iets verder kijken en vooral “voelen” dan de neus lang is.
En na jouw wijziging gelezen te hebben, voeg ik er nog aan toe:
Waar blijf ik niet bij het onderwerp? Ik ben altijd heel duidelijk en mijn opmerkingen zijn ontopic, of jij het nu waardeert of niet.
Naastenliefde en hulp is niet: eerst vragen of iemand door eigen schuld leed heeft. Eerst helpen en dan mogelijk later moraliseren.
Lees maar eens in de Schrift hoe Jezus het deed!
Douce
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?