Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De crisis en het mensenleed

• Boris

keessie heeft niet vooraan gestaan bij het uitdelen.

• Marjorie

Boris Schreef:

——————————————————-

> keessie heeft niet vooraan gestaan bij het

> uitdelen.

Breek me de bek maar niet open.

Ik ben bijna toe aan een nieuwe toetsenbord.

• Marjorie

Boris Schreef:

——————————————————-

> keessie heeft niet vooraan gestaan bij het

> uitdelen.

Breek me de bek maar niet open.

Ik ben bijna toe aan een nieuwe toetsenbord.

• Gonnie

Hoezo Boris, nu geloof maar dat keessie wel er voor gezorgd heeft dat hij niets te kort is gekomen, zo inhalig lijkt hij mij wel, of bedoel jij dat hij aan verstand te weinig heeft gekregen.?

• Douce.

Door eigen schuld wordt het meest geleden!!!

Gelukkig ben ik, al maakt dat mij uiteraard niet beter dan een ander, me hiervan bewust. Ik heb dan ook gisteren bij het boodschappen doen weer het e.e.a. in de kratten van de voedselbank laten vallen. Als je je af gaaat vragen waarom mensen niet te eten hebben en daar veroordelend over ga denken, is er van naastenliefde helemaal geen sprake meer (inderdaad zijn ze vaak door eigen wanbeleid aan de bedelstaf gekomen, maar lang niet allemaal). Ook is er voldoende ruimte en draagvlak (als de magen weer zijn gevuld) om mensen te begeleiden en te helpen uit de ellende te komen, evt. met bruikbare tips, al is dat lastig bij mensen die volledig aan de grond zitten.

Jij snapt toch nog wel als christen zijnde, dat Jezus Christus gekomen is voor de verschoppelingen en voor hen die er een klotezooitje van hebben gemaakt? Of zou Hij gekomen zijn voor de farizeeërs en jezuïeten? (Lees de Bijbel er nog eens op na en/of misschien kun je het eens aan xandernieuws vragen).

Ik ben in elk geval blij al jaren van het calvinistische vingertje af te zijn, dat vingertje veroordelend naar de ander en menen zelf lekker buiten schot te blijven.

Welk een christelijke hoogmoed leg jij aan de dag en je durft een ander arrogant te noemen of incapabel, laat me aub niet lachen. Het is om te huilen.

Douce

• Sietse 45

Heel mooi verwoord Douce doet wel blijken dat je het niet van dit soort moet hebben,

zei die al weinig hebben geven het meestal in verhouding het meest.

Wij schrokken toen we de papieren kregen tezien na het overlijden van Pa wat hij gaf

aan giften aan de kerk en verdere goede doelen.

Dat deed hij gewoon zo was hij geen grote woorden maar in stilte dat is ook een kunst.

• keessie

De aardse dood daar ontkom je niet aan.

• Boris

Wat voor dood is er dan nog meer?

• keessie

De eeuwige dood Boris van hel en verdoemenis das pas erg.

• Boris

Dat is een menselijk verzinsel.