Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De crisis en het mensenleed

• keessie

Dan heb jij goede ogen als je zo ver kunt zien, maar je begrijpt het niet de mens leeft ver boven zijn stand algemeen en dan met name in het westen en dat heeft een prijs en die zal hoog zijn.

Ja natuurlijk er zijn schrijnende gevallen waar zo'n persoon niets aan kan doen het hem/haar overkomt maar het gros wat in armoede (zoals men dat noemt hier) leeft in het westen is eigen schuld, maar echte armoede is hier niet in ned, vroeger was er armoede Sietse.

• keessie

ik geef nix

• Sietse 45

keessie Schreef:

——————————————————-

> ik geef nix

Zou je daar niet op afgerekend kunnen worden keessie mocht je voor Gods ogen komen te verschijnen,

keessie je kon wel eens flinke tik krijgen man, maar je stem wordt dan niet verhoort keessie Hij kent je dan niet manneke.

• keessie

Wie niet werkt zal niet eten

• Sietse 45

Nieuwtestamentische gelovigen die de Heer al jaren kennen, kunnen langzamerhand verslappen in hun geloofsleven zodat hun geloofsgroei uitblijft en … stilstand is achteruitgang. Mensen die op latere leeftijd tot geloof komen kunnen hen dan ‘voorbijgaan’ wat betreft hun liefde en toewijding aan de Heer… Dit is dus ook een belangrijke geestelijke les voor ervaren gelovigen van vandaag. Is je geloofsgroei tot stilstand gekomen of is je geloof nog steeds springlevend?

Het is ook een les voor gelovigen die zich beter voelen dan anderen en menen recht te hebben op een hogere beloning dan anderen. Ik denk dat we zeer verbaasd zullen zijn over de beloningen die in het hiernamaals worden uitgedeeld; dat sommigen meer ontvangen dan we denken en anderen minder dan we denken. Maar één ding is zeker: God zal daarin rechtvaardig handelen, maar wel op ZIJN manier: de enige juiste manier…

Herschepping 2.0. Een uitgebreide, samenhangende serie studies over Bijbelse onderwerpen

voor persoonlijke opbouw en gespreksgroepen over Gods herscheppende werk in het leven van de gelovige.

copyright © 2012 - voor het laatst bijgewerkt op 5 april 2012

http://www.herschepping.nl/04jz/jgel_02arbeiders_druivenoogst.php

• Boris

Heb je nog wat te vertellen i.p.v. alleen maar duimpjes op te steken Lotje?

• Marjorie

Boris Schreef:

——————————————————-

> Heb je nog wat te vertellen i.p.v. alleen maar

> duimpjes op te steken zetten Lotje?

Duimpjes, smilies en geknipte/ geplakte teksten. Meer komt er niet uit. Maar dat is oud nieuws.

Wat vermakelijk is, is haar opgeheven vingertje…Nou, het begint vervelend te worden/ is al erg lang vervelend.

• Marjorie

keessie Schreef:

——————————————————-

> Wie niet werkt zal niet eten

Ik weet niet hoe oud je bent maar ook voor jou komt er een tijd dat je met pensioen gaat. Dan werk je niet meer en dan eet je niet? Dat houdt in dat je binnen de korste keren dood bent.

(je maakt me erg nijdig)

• Boris

Ze wordt door weinigen serieus genomen.

• Boris

Wat een oliedomme uitspraak.