Dit wil er over zeggen? meer niet.
Douce: ‘k Vind het trouwens bezopen om eigenaars van rashonden en raskatten rascisten te noemen zo ook mij. Dit woord is zo beladen en zo in tegenspraak met mijn instelling, dat alvorens deze “zooi” de mond uit te laten komen er wel eens nagedacht zou kunnen worden.
Dat vind ik ook bezopen, maar dat zei ik niet, alvorens die zooi uit de mond te laten komen eerst nadenken. Nergens kan je lezen dat ik eigenaars van rashonden of wat ook rascisten noem. Ik zei, en zeg nog met volle overtuiging dat vele dat wel zijn.
Douce: Hebben jullie je levenspartners uit het asiel gehaald en jullie kinderen misschien ook? Zou een idee zijn hoor en is stukken beter deze mensen te redden en al die kinderen zonder mogelijkheden ook….dan iemand uit het vrije veld.
Denk aan adoptie, pleegkinderen, geen verschil tussen, nergens zou ik daar naar ras vragen/deed ik ook niet. Ik vind dit pas een beledigende uitspraak. Kocht jij je levenspartner dan ?
Liet je hem castreren omdat hij stonk of zo ?
Douce: In de wereld zijn zat rassen, Germaanse ras, Negroïde ras, Mongoolse ras etc. etc., dit ontkennen behoort niet tot mijn stijl, dat is geschiedenisvervalsing.
Tuurlijk zijn er rassen, nou en ? zijn ze daarom meer waard ?
Douce: Afijn, ik heb nu totaal geen aanschafkosten gehad (natuurlijk wel andere….)
Omdat die mensen toevallig bemiddeld waren, das mooi, anderen geven er hopen geld aan want hij/zij moet wel ‘zuiver’ zijn.
Fijn einde jaar Douce. Ik ben overigens een echte dierenliefhebber kleur en ras maakt me niet uit, als ik er geld aan gaf was het voor het dier dat ik vond, kreeg, bevrijde. Maar nooit voor geld.