Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Honden zijn hemels, katten zijn hels

• Frans

Dit wil er over zeggen? meer niet.

Douce: ‘k Vind het trouwens bezopen om eigenaars van rashonden en raskatten rascisten te noemen zo ook mij. Dit woord is zo beladen en zo in tegenspraak met mijn instelling, dat alvorens deze “zooi” de mond uit te laten komen er wel eens nagedacht zou kunnen worden.

Dat vind ik ook bezopen, maar dat zei ik niet, alvorens die zooi uit de mond te laten komen eerst nadenken. Nergens kan je lezen dat ik eigenaars van rashonden of wat ook rascisten noem. Ik zei, en zeg nog met volle overtuiging dat vele dat wel zijn.

Douce: Hebben jullie je levenspartners uit het asiel gehaald en jullie kinderen misschien ook? Zou een idee zijn hoor en is stukken beter deze mensen te redden en al die kinderen zonder mogelijkheden ook….dan iemand uit het vrije veld.

Denk aan adoptie, pleegkinderen, geen verschil tussen, nergens zou ik daar naar ras vragen/deed ik ook niet. Ik vind dit pas een beledigende uitspraak. Kocht jij je levenspartner dan ?

Liet je hem castreren omdat hij stonk of zo ?

Douce: In de wereld zijn zat rassen, Germaanse ras, Negroïde ras, Mongoolse ras etc. etc., dit ontkennen behoort niet tot mijn stijl, dat is geschiedenisvervalsing.

Tuurlijk zijn er rassen, nou en ? zijn ze daarom meer waard ?

Douce: Afijn, ik heb nu totaal geen aanschafkosten gehad (natuurlijk wel andere….)

Omdat die mensen toevallig bemiddeld waren, das mooi, anderen geven er hopen geld aan want hij/zij moet wel ‘zuiver’ zijn.

Fijn einde jaar Douce. Ik ben overigens een echte dierenliefhebber kleur en ras maakt me niet uit, als ik er geld aan gaf was het voor het dier dat ik vond, kreeg, bevrijde. Maar nooit voor geld.

• Douce.

Tja Frans, draai er maar om heen als het lastig wordt?

Je zegt gewoon weer dat velen eigenaars van rashonden en raskatten racisten zijn.

Nooit heb ik trouwens met betrekking tot rassen ooit de één waardevoller dan de andere genoemd, maar om te zeggen dat ieder ras gelijk is is onzin. Wel gelijkwaardig, dat is iets heel anders. Taal is heel erg mooi, maar taal die niet goed wordt gebruikt of niet begrepen, is een dodelijk wapen.

Verder heb je, net zoals Daan trouwens, de essentie van mijn (lange) posting niet begrepen. Er komt volgens mij DUIDELIJK in naar voren dat het mij geen barst kan schelen m.b.t. ras.

Is het dan zo moeilijk om je te realiseren dat jullie voorbarig geweest zijn naar mij (en veel dierenvrienden) toe? Denk eens aan de boemerang…….

Hoe dan ook, ik ben zeer gelukkig met mijn ondeugende Dame als huisgenote en is geen toeval, maar mij toegevallen.

Een Siamees noem je n.l. geen vrouwtje, maar een dame………:D Een erg mooie dame trouwens en dat mag gezegd worden, wat jij daarvan ook vindt…:D

Voor jou een gelukkig en vooral liefdevol jaar gewenst Frans en ik hoop dat je week vakantie leuk is geweest.

Douce

• Daan

De essentie van die lange posting heb ik wel begrepen hoor.

Dat jij mij niet hebt begrepen is duidelijk.

En Frans draait nergens om heen. Het was vanaf het begin al heel duidelijk wat Frans ermee bedoelde. Wat maak je er weer een drukte van.

• Douce.

Wat ben je toch altijd lekker positief!

Je mag alles tegen me zeggen hoor dame, maar niet dat ik op je lijk. Dat zou in 2012 de eerste ramp zijn:D

Ook jou wens ik een liefdevol en gezond jaar toe

Douce

• Daan

Douce Schreef:

——————————————————-

> Wat ben je toch altijd lekker positief!

> Je mag alles tegen me zeggen hoor dame, maar niet

> dat ik op je lijk

Heb ik dit dan gezegd :S Je praat wartaal.

Voor geen prijs zou ik op jou willen lijken. Ik zie mezelf al lopen als bejaarde dame op hooggehakte laarzen met een zwarte strakke legging en kort rokje…voor geen prijs !

Al kreeg ik die 30 miljoen van de staatsloterij, dan nog zou ik daarvoor bedanken !

. Dat zou in 2012 de eerste ramp

> zijn:D

>

> Ook jou wens ik een liefdevol en gezond jaar toe

>

> Douce

• Douce.

Gevoel voor humor heb je ook al niet, jammer is dat.

Ik zou niet op JOU willen lijken……:D Heeft niets te maken met jij op mij noch met uiterlijkheden.

Persoonlijk kies ik voor wat meer voldoening en levensvreugde i.p.v. zuurheid.

Dat bedoelde ik met een knipoog en een glimlach. Daar is geen wartaal of een Arabisch woord aan de pas gekomen. Kom dus maar van die kast af, waar ik je kennelijk op heb gejaagd:)

Btw, ik draag zelden of nooit een rok, laat staan een korte.

Nu tevreden?

Daan wees toch voorzichtig meid, je begint steeds meer te verzuren. Probeer dat in 2012 eens uit je systeem te krijgen, dat meen ik oprecht.

Zo, nu ga ik de storm (die is hier nogal heftig) trotseren om een paar boodschappen te doen. Wat er op de markt staat (aan het einde van mijn laan op di en za) zal me benieuwen, want ik zie in gedachten de kraampjes de lucht al ingaan.

Douce (dat raspaardje, weet je wel - geen schimmel;))

• Daan

Douce Schreef:

——————————————————-

> Gevoel voor humor heb je ook al niet, jammer is

> dat.

Jouw humor is niet die van mij.

Jammer is dat.

> Ik zou niet op JOU willen lijken……:D Heeft

> niets te maken met jij op mij noch met

> uiterlijkheden.

Weet ik.

Ook in geestelijk opzicht zou ik nog voor geen 30 miljoen euro op jou willen lijken.

> Persoonlijk kies ik voor wat meer voldoening en

> levensvreugde i.p.v. zuurheid.

Ben je zo'n zuurpruim dan ?

> Dat bedoelde ik met een knipoog en een glimlach.

> Daar is geen wartaal of een Arabisch woord aan de

> pas gekomen. Kom dus maar van die kast af, waar ik

> je kennelijk op heb gejaagd:)

Verder alles OK ?

>

> Btw, ik draag zelden of nooit een rok, laat staan

> een korte.

> Nu tevreden?

Zeer tevreden.

> Daan wees toch voorzichtig meid, je begint steeds

> meer te verzuren. Probeer dat in 2012 eens uit je

> systeem te krijgen, dat meen ik oprecht.

Het verzuren laat ik gaarne over aan dame's die wanhopig hun best doen om jong te lijken op hooggehakte laarzen in een outfit van Steps .

>

> Zo, nu ga ik de storm (die is hier nogal heftig)

> trotseren om een paar boodschappen te doen. Wat er

> op de markt staat (aan het einde van mijn laan op

> di en za) zal me benieuwen, want ik zie in

> gedachten de kraampjes de lucht al ingaan.

Verzuurde mensen zijn altijd negatief.

>

> Douce (dat raspaardje, weet je wel - geen

> schimmel;))

Dag schimmel.

• Douce.

't Lijkt me verstandig om verder niet op jouw nonsense in te gaan en het hierbij te laten.

Als je perse ruzie wilt zoeken, kies dan een ander slachtoffer om je opstandigheid op bot te vieren, dan ga ik verder met mijn naaste liefhebben als mezelf:D

Douce