Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Honden zijn hemels, katten zijn hels

• Daan

Frans Schreef:

——————————————————-

> Het valt me regelmatig op dat veel

> ‘dierenliefhebbers’ racisten zijn.

>

> Geldklopperij inderdaad.

Jij hebt het begrepen Frans :)

• Daan

En voor iemand die dit prikord nogal suf vindt, ben je wel erg aanwezig.

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/read.php?335,14889254,14897291#msg-14897291

• Douce.

Morgen kom ik hier op terug. Ben heden nog niet in de gelegenheid geweest!

Wel kan ik je nu reeds zeggen dat je (voor)oordeel t.o.v. mijn handelwijze geheel onjuist is.

Douce

• LeSage

Daan Schreef:

>

> Voor mij is een jood niks meer waard dan een

> chinees of een hollandse kaaskop.

> Als God onderscheid maakt in RAS wil ik niets met

> die hele God te maken hebben.

>

Als dat nou eens geen optie is?

Als er een blokkade op de snelweg staat kun je wel zeggen ik heb lak aan die blokkade en rij gewoon door, maar daar kom je dan nog wel achter.

Begrijp me goed: ook ik moet niks hebben van een God die iets ziet in het ene ras en niks in het andere. Maar het is nogal onbunullig om te denken dat jet het voor het kiezen hebt.

• Douce.

Het is iets later geworden, maar hier mijn “story”.

Het verhaal over mijn kat(tten).

(Is het ook niet God die liefde in het hart kan platen voor alles wat leeft?)

Destijds had ik sedert een aantal jaren een lieve lapjespoes uit het nest van een vriendin. Op een goede dag liep hier in mijn flatgebouw een grijze kater soms op de 8e en soms lager. Een zwerver. Mijn buren hebben deze kat bij mij gebracht, onder het motto: jij houdt van katten kan hij hier blijven? Zo is het gekomen dat ik toen twee katten had. Deze laatste moest nog gecastreerd worden en bleek problemen met de blaas te hebben.

Na enige tijd moest ik de lapjespoes in laten slapen en had ik de grijze “zwerver” nog over.

Na een paar jaar was ik op een bruilof van jonge vrienden waarvan hun Birmees op het punt stond te werpen (haar 1e en enige nestje). En toen dan ook een van hun vrienden, met een rode kater van 7 weken in een vogelkooi, hij kwam van zijn ouders’ boerderij, het ludieke geschenk aanboden, kon dat geen doorgang vinden. Over deze rode heb ik me dan ook maar ontfermt en aan het eind van de bruiloft mee naar huis genomen.

Met de grijze boterde het van meet af aan niet zo, bij de eerste ontmoeting ging de staart van de rode omhoog, kromme rug en blazen. De oudere kon niet tegen hem op.

Afijn, de rode was een steile-wand-rijder en erg onbesuisd. Sprong bij mijn oudste zoon op zijn rug, toen deze aan het studeren was, hij gaf hem toen van schrik een goede mep, waarop het jonge dier kreupel begon te lopen. Dierenarts en pen in haar achterpoot. Na een val was ook de blaas beschadigd. Derhalve had ik toen twee katten aan het dieetvoer. En ook deze rode moest nog worden gecastreerd.

De grijze moest ik op zijn ca. 9e laten inslapen (wat is dat toch immer verdrietig) vanwege een leveraandoening.

Uiteindelijk waren het qua kosten raskatten geworden.

De rode kater heb ik 4 jaar geleden in moeten laten slapen (14 jaar) vanwege een gezwel in de keel. Toen had ik zoveel verdriet, dat ik niet meer aan een kat wilde beginnen.

Een paar maanden geleden echter was ik weer aan een kat toe. Mijn jongste zoon had een foto gemaakt van een rode poes in het asiel, om deze onder mijn aandacht te brengen. Toen ik belde was deze echter al “vergeven”.

Met iemand een afspraak gemaakt om naar het asiel te gaan om een kat op te halen. In diezelfde week kreeg ik via die bruiloftsvrienden de vraag of ik interesse had in een Siamees Tai chocolat point (één van de oudste kattenrassen ter wereld) van 7 maanden. Bizar eigenlijk, dat zij niet eens wisten dat ik weer een kat wilde. Het kwam op mijn pad. De Siamees kon niet bij zijn bazen blijven, daar de man steeds ergere astma-aanvallen kreeg en de longarts opperde de kat weg te doen. Deze had al een ander tehuis gehad, maar was te dominant voor de andere katten en dat ging niet. De vrouw van de laatste eigenaars heeft deze toen genomen. De dame heeft dus al het e.e.a. achter de rug en haar huidige baas bleek al helemaal niet zo van katten te houden en had het aanvankelijk vanwege zijn vrouw getolereerd. Daar deze mensen behoorlijk bemiddeld zijn, mocht ik haar GRATIS meenemen (de vriendin en ik moesten nog een eind rijden om haar op te halen). Stamboompapieren en inentingsboekje enz. erbij. Ze was ook al gesteriliseerd.

Ik heb deze poes een groot plezier gedaan en ook de baasjes. Ze heeft het hier meer dan goed, want ik houd veel van haar.

Zo zie je dat ik helemaal niet het type ben zoals het door jullie wordt geopperd.

En dat het een plaatje is mag ik zeggen, want het is ook zo. Maar voor mij had een andere ook prima geweest als je mijn verhaal nauwkeurig hebt gelezen.

‘k Vind het trouwens bezopen om eigenaars van rashonden en raskatten rascisten te noemen zo ook mij. Dit woord is zo beladen en zo in tegenspraak met mijn instelling, dat alvorens deze “zooi” de mond uit te laten komen er wel eens nagedacht zou kunnen worden.

Hebben jullie je levenspartners uit het asiel gehaald en jullie kinderen misschien ook? Zou een idee zijn hoor en is stukken beter deze mensen te redden en al die kinderen zonder mogelijkheden ook….dan iemand uit het vrije veld.

In de wereld zijn zat rassen, Germaanse ras, Negroïde ras, Mongoolse ras etc. etc., dit ontkennen behoort niet tot mijn stijl, dat is geschiedenisvervalsing.

Afijn, ik heb nu totaal geen aanschafkosten gehad (natuurlijk wel andere….) en in het asiel had ik 125 euro moeten betalen vanwege sterilisatie/castratie en inentingen.

Een fijne Kerst, met waarschijnlijk een stuk vlees op tafel? Denk daar maar eens over na, red een dier van zijn te krappe hok en geef het levensvreugde.

Tot slot: het fokken van katten is geen kleinigheid (duur en arbeidsintensief, vandaar het bedrag) en is een beroep, dat met veel meer liefde gebeurt (uitzonderingen zijn er overal) dan menig ander beroep met een te hoge honorering.

Het verhaal is nogal lang, in tegenstelling tot mijn gewoonte, maar het moest mij van het hart.

Groet Douce

• Ellen-Josee

Hee doe eens rustig! Niet iedereen zit jou te veroordelen… http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/14918487/14928997/tja#msg-14928997

Die Siamees Tai chocolat point doet mij denken aan mijn hond Tarzan. Een Vietnamesche buurman dacht dat het beestje ‘Tai-san’ heette. Hij was altijd heel enthousiast over die naam en sprak hem uit alsof hij de naam proefde. Op een gegeven moment kwam ik hem tegen en hij vroeg hoe het met Tai-san ging, ik vertelde dat Tai-san van ouderdom gestorven was. Hij keek verdrietig. Ik zei dat ik hem ook enorm miste. Sinds die tijd als ik hem tegen kom dan roept hij me toe met een brede lach: Tai-san, Tai-san! Alsof ik nu die naam heb overgenomen. Ik ben daar zomaar Vietnamees als Tai-san geadopteerd zeg!

Leuk en interessant dat je nog iets vertellen wilde over je katten.

Jij ook een fijne kerst, ik heb eters dus ja een heerlijk stukje vlees op tafel.. mag toch hoop ik wel? Die katten eten ook lekker vlees. Mijn hond die at trouwens ook rijst en sla hoor… hij vond het nog lekker ook, proest!

Groetjes, Ellen

• Ellen-Josee

Ja en? ik zie je duffe berichtje nou pas.

• CU

Wij hadden tot vorige week twee rooie broertjes, maar moesten er eentje na bijna veertien jaar vorige week laten inslapen.

De broertjes kwamen destijds als jonge katertjes uit het asiel. Waren in beslag genomen door de politie bij een krimmineel die 14 jaar de bak in moest.

De ene noemden we Krimmie en de andere Nelis. Echte binnenkatten die nooit buiten komen. Binnen mogen ze ook overal komen. Dan hebben we er een echte zwarte panter bij , sinds vorig jaar. Een zwarte poes.

Katten zijn heerlijke beesten om te hebben.

• Daan

Leuk voor je dat je zo blij met je kat bent.

Dan had je het woordje “ rasgebonden” wel kunnen weglaten.

Met discriminatie bedoelt Frans dat voor mensen die nogal hoog opgeven van “ rasgebonden” dieren, meer waarde hechten aan het prijskaartje, dan aan het dier zelf.

Een kat is een kat en aan “ rasgebonden” dieren willen mensen alleen dik poet verdienen. Dus dieren worden net als mensen gediscrimineerd.

Jij bent ook maar wat blij dat jij een kat hebt die “ rasgebonden” is, anders had je het niet opgenoemd en was je gewoon blij weer een nieuw huisgenootje te hebben ongeacht het ras.

Rasgebonden klinkt toch net even beter dan het hebben van een straatkat en lui die dik willen doen nemen geen genoegen met “ minder”.

Net zoals een mens van het ene ras niets minder waard is dan een mens van een ander ras

……ook al vinden sommige het ras waartoe zij behoren meer waard dan andere rassen:S

Ophouden met dat rasgebonden in het vervolg Douce.

Jij hebt een leuke kat in huis en punt uit !

Gr Daan

• Daan

Gefeliciteerd.